
Aproximativ 75% din pâinea comercializată de marile magazine conţine cel puţin un aditiv, arată un studiu reaizat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, informează economica.net.
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons a realizat un studiu analizând etichetele mai multor sortimente de pâine ce se regăsesc în magazinele din România. Concluzia este că doar 25% dintre produsele analizate nu au E-uri. În schimb, 37,5% nu au specificate pe etichetă informaţiile nutriţionale, 15 % conţin un singur E, iar 3 dintre ele conţin 7 E-uri. De asemenea, valorile energetice (kcal/100 gr) variaza intre : 210 – 273.4. Detalii în tabelul de mai jos.

Cum a fost făcut studiul
În cadrul studiului au fost analizate 80 de tipuri de pâine , achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim de către reprezentanţii A.N.P.C.P.P.S. din supermarket-urile de pe teritoriul ţării, în perioada 01 -20 august 2013.
” Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons în cadrul consorţiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză .
Potrivit propriei descrieri, A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons, este unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, independentă.
Fii primul care comentează