Curtea interioară de la Teatrul de Nord poate deveni un Teatru de Vară al oraşului
Obligaţia impusă organizatorilor de spectacole prin reglementările stării de alertă, pentru găzduirea evenimentelor artistice doar în aer liber, a făcut ca instituţiile din domeniu să devină foarte creative pentru a-şi putea prezenta producţiile.
După două concerte găzduite pe platforma din curtea Muzeului de Artă, Filarmonica “Dinu Lipatti” a avut nevoie de o scenă mai mare pentru primul concert simfonic în toată regula, cu orchestră completă (în formula clasică), programat joi. Bunele relaţii cu Teatrul de Nord au făcut ca seara muzicală să fie găzduită într-un nou spaţiu, în curtea Sălii Mari a Teatrului.
Oricât de sceptici am fi fost iniţial, la faţa locului am văzut imediat potenţialul acestui nou spaţiu cultural ad-hoc. Scena se potrivea perfect în peisaj, locul avea ceva între boem şi elevat, pentru decoruri şi amplificare tehnicienii şi magazia Teatrului de Nord sunt literalmente la doi paşi. Micuţă în sine, dar suficient de spaţioasă, curtea s-ar preta să devină un Teatru de Vară de dimensiuni rezonabile, chiar în vremuri fără restricţii sanitare. E loc şi pentru conversaţii private, se poate amenaja un stand de răcoritoare, iar zona nu este atât de circulată, deşi e foarte centrală. Cu puţină inventivitate şi bunăvoinţâ se poate amenaja ceva care să rămână un reper al verilor sătmărene, pentru spectacole de teatru, recitaluri de poezie, momente muzicale de mai multe genuri. A fost o surpriză plăcută pentru zecile de spectatori adunaţi joi la concertul dirijat de maestrul Gheorghe Costin, iar iubitorii de teatru îşi pot face o impresie în acest weekend.
Partea mai puţin reuşită a ţinut de acustica specifică muzicii simfonice. Dacă la Muzeu orchestra avea în spate un perete de beton, aici a lipsit un perete fals care să prevină împrăştierea sunetului printre pânzele din spate, aşa că bravul şi talentatul violoncelist Octavian Lup, unul din soliştii serii, nu se auzea prea bine spre intrare, iar echilibrul sonor al orchestrei era inegal uneori. În condiţiile lipsei amplificării ar trebui găsită o soluţie. Desigur, o seară jazz sau pop-rock s-ar derula cu sunet electronic.
S-a cântat Bach, flautista Elisabeta Tussai evoluând ca solistă în trei mişcări din Suita a II-a, apoi Haydn (primul Concert pentru violoncel), pentru a ajunge la Mozart şi spectaculoasa lui Mică simfonie în sol minor. Săptămâna viitoare orchestra va oferi în parcul de la Turnul Pompierilor un concert de rock simfonic.
Fii primul care comentează