Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

1 miliard de euro este suma totală pe care românii au cheltuit-o cu ocazia sărbătorilor de iarnă

Hipermarket amendat la Satu Mare pentru depozitarea necorespunzatoate a produselor
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Pentru  produsele alimentare,  cetățenii au alocat cu ocazia sărbătorilor un buget mediu de 600,76 lei
Pentru produsele alimentare, cetățenii au alocat cu ocazia sărbătorilor un buget mediu de 600,76 lei

Primele bilanțuri cu alimentele vândute și sumele încasate de Sărbători au fost făcute de comercianți. În luna decembrie, aceștia au vândut alimente de 1 miliard de euro.

Având în vedere că cererea a fost mare și bugetul alocat pentru luna decembrie a anului 2013 a fost unul considerabil mai mare comparativ cu alți ani.

Cererea a fost mai mare în 2013 față de ultimii ani

Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, fermierii au tăiat în luna decembrie peste un milion şi jumătate de porci, ceea ce înseamnă aproximativ o treime din totalul sacrificărilor din 2013. Carnea s-a cumpărat, deşi preţul a crescut cu 30% față de anul trecut.

Făcând o comparație între ultimii trei ani, se poate vedea o creștere a numărului de porci sacrificați în anul 2013, în perioada sărbătorilor de iarnă. Dacă în 2011 și 2012 bilanțurile efectuate au arătat că în România s-au sacrificat 1,5 milioane de porci, în anul 2013 s-au sacrificat cu 100 de mii de porci mai mulți.

Anul 2013 a fost unul mai bun și pentru patiserii, aceștia având o cerere mai mare decât în anul precedent. Dacă în luna decembrie a anul 2012 s-au vândut 7 milioane de cozonaci, în luna decembrie a anului 2013 s-au vândut 7,3 milioane de cozonaci.

În ceea ce privește consumul de ouă, și aici se poate vedea o creștere a vânzărilor comparativ cu o lună obișnuită din an. Astfel dacă în luna noiembrie a anul 2013 s-au vândut 110 milioane de ouă, în luna decembrie s-au vândut aproximativ 150 de milioane de ouă. O parte dintre acestea a fost folosite în cofetării şi în fabrici de dulciuri, care au vândut cozonaci atât în ţară, cât şi în străinătate, acumulând încasări, din deserturi, de aproape 10 milioane de euro.

În ceea ce privește băuturile alcoolice, în luna decembrie s-au vândut 50 de milioane de litri de vin, dublu faţă de o lună obişnuită.

Bugetul alocat pentru Revelion și Crăciun

În anul ce acum s-a încheiat, bugetul mediu total alocat de către o familie pentru Crăciun şi Revelion a înregistrat o creștere comparativ cu anul 2012 atingând valoarea totală de 1.541,68 lei, în acestă sumă fiind incluse atât produsele alimentare cât și cadourile cumpărate în luna decembrie. Acesta a avut valoarea de 1.255,47 lei în 2012, 1.046,75 lei în 2011, 1.052,48 lei în anul 2010 și 1.523,29 lei în 2009.

Pentru produsele alimentare, cetățenii au alocat cu ocazia sărbătorilor un buget mediu de 600,76 lei, comparativ cu 501,04 lei în 2012, 422,27 lei în 2011, 491,54 lei în 2010 și 556,13 lei în 2009.

O creștere este înregistrată și pentru categoria de produse nealimentare. Astfel, pentru produsele nealimentare specifice Sărbătorilor de Iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.),majoritatea persoanelor din mediu urban au alocat, în medie 498,63 lei, comparativ cu 414,08 lei în 2012, 397,72 lei în 2011, 302,07 în 2010 și 321,09 lei în 2009.

O altă categorie de cheltuieli prilejuită de luna decembrie este cea a ieșirilor în oraș sau restaurant. Pentru aceasta, persoanele au alocat, în medie, aproximativ aceeași sumă ca și anul trecut și anume 378,02 lei.

Principalul motiv de creștere a acestui buget poate fi faptul că prețurile la majoritatea produselor și a serviciilor de pe piața românească au crescut în decursul anului 2013. Carnea, legumele şi fructele sunt alimentele care au avut cele mai mari creşteri de preţuri. Spre exemplu, carnea de porc a fost mai scumpă cu o treime în decembrie 2013 faţă de anul anterior, iar roşiile s-au scumpit cu trei lei în doar o lună.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns