Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

MINISTERUL EDUCAȚIEI

10 Universități primesc 15 milioane de euro pentru a forma directori și profesori din inspectorate școlare, ARACIP și casele corpului didactic

10 Universități primesc 15 milioane de euro pentru a forma directori și profesori din inspectorate școlare, ARACIP și casele corpului didactic
Ministerul Educației finanțează cu 15 milioane de euro 10 universități pentru a forma 10.000 de directori, profesori și inspectori școlari, pregătindu-i pentru noile structuri instituționale ce vor înlocui inspectoratele, ARACIP și casele corpului didactic până în 2026.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat lista finală a celor 10 universități selectate pentru finanțare în cadrul apelului „Program național de leadership și management educațional”. Universitățile vor avea misiunea de a forma 10.000 de directori, cadre didactice și personal din inspectoratele școlare, ARACIP și casele corpului didactic, până pe 31 martie 2026. Programele de formare sunt parte a unui proces mai amplu de reorganizare instituțională care urmează să se finalizeze la începutul anului școlar 2026-2027.

 

 

 

15 milioane de euro pentru dezvoltarea liderilor în educație

 

 

Cele 10 universități selectate vor primi finanțare totală de 15 milioane de euro prin PNRR. Din cele 16 proiecte care au obținut punctaj eligibil, doar 10 au fost selectate în limita bugetului disponibil, în timp ce 6 au rămas în rezervă.

 

 

 

Lista finală include universități din întreaga țară, fiecare cu un proiect care vizează îmbunătățirea leadership-ului și managementului educațional:

Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – SIMPATIC (Strategii Inovative pentru Management Performant și Accelerarea Transformării în Instituțiile de Învățământ și Comunitate) – 105 puncte
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați – EduLeadManager – 105 puncte
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași – MedEP (Management Educațional Eficient și Profesionist) – 105 puncte
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – LEAD the team! – 105 puncte
Universitatea din București – Lead4Edu – 105 puncte
Universitatea „Spiru Haret” – EduFormManager – 105 puncte
Universitatea „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu – EduLeaders – Viitorul Educației! – 105 puncte
Academia de Studii Economice București – Edu-LIDER – 104 puncte
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca – Edu-LIDER – 104 puncte
Universitatea „Aurel Vlaicu” Arad – LIDER – Leadership inovator pentru dezvoltarea educației responsabile – 104 puncte

 

 

 

Instituții vechi reorganizate în structuri noi
Până la începutul anului școlar 2026-2027, inspectoratele școlare, casele corpului didactic și ARACIP vor fi desființate și înlocuite cu structuri noi, conform legislației preuniversitare. În locul acestora vor funcționa:

 

 

 

Direcţiile Judeţene de Învăţământ Preuniversitar (DJIP)
Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii şi Inspecţie în Învăţământul Preuniversitar (ARACIIP)
Centrul Național pentru Formare și Dezvoltarea în Cariera Didactică (CNFDCD)
Această reorganizare a fost amânată prin Ordonanța de Urgență nr. 156 din 30 decembrie 2024, însă pregătirile sunt în plină desfășurare.

 

 

 

Ce include programul de formare?
Programul național de leadership și management educațional va pregăti directorii, adjuncții și inspectorii școlari pentru noile structuri instituționale. Cursurile sunt structurate pe două programe de formare:

 

 

1. Formarea directorilor și directorilor adjuncți
Cursurile includ:

60 de ore de instruire în leadership situațional, management financiar, gestionarea resurselor umane și monitorizarea performanței elevilor.
24 de ore de mentorat și coaching, cu activități practice, cum ar fi studii de caz, dezbateri și simulări.

 

 

2. Formarea personalului cu atribuții manageriale din noile structuri DJIP și ARACIIP
Accentul este pus pe:

Planificare strategică și operațională
Coordonare și organizare în cadrul unui mediu descentralizat
Leadership, comunicare și gestionarea echipelor

 

 

Obiectivele programului
Programele de formare urmăresc să dezvolte competențele necesare pentru:

Crearea unui management educațional performant
Gestionarea proiectelor europene și atragerea de fonduri externe
Asigurarea calității în educație prin monitorizare și evaluare
Implementarea unor strategii inovatoare pentru progresul elevilor

 

 

Reguli noi pentru acreditarea cursurilor
Fiecare universitate trebuie să obțină acreditarea cursurilor, urmând metodologia impusă de MEC. Programele trebuie să includă toate modulele din Ghidul solicitantului și să fie adaptate nevoilor grupului țintă.

 

 

 

 

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*