Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

ANGHEL SALIGNY

115 ani de la inaugurarea oficială a portului Constanța pe 27 septembrie 1909

115 ani de la inaugurarea oficială a portului Constanța pe 27 septembrie 1909
Pe 27 septembrie 1909, portul Constanța a fost inaugurat oficial, marcând un moment esențial în dezvoltarea infrastructurii de transport din România, sub conducerea inginerului Anghel Saligny, care a contribuit semnificativ la modernizarea țării și la consolidarea poziției sale economice pe harta europeană.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

“În piatra de temelie a fost depus, de către Regele Carol I, documentul care consfinţea „întemeierea unui port la ţărmurile vechiului Pont Euxin, unde, din veacurile cele mai îndepărtate, comerţul a găsit un loc de adăpost, unde atâtea monumente istorice ne aduc aminte de vechea dominaţie a strămoşilor noştri şi unde s-a sfârşit poetul Ovidiu”.
Lucrările de construcţie, începute de I.B. Cantacuzino şi continuate de Anghel Saligny
Lucrările de construcţie au început după proiectul inginerului I.B. Cantacuzino şi au fost continuate cu modificările propuse de alţi doi ingineri români de excepţie: Gheorghe Duca şi Anghel Saligny.

 

În anul 1899, conducerea lucrărilor portuare a fost preluată de Saligny, constructorul podului de la Cernavodă. Până în 1909, când a fost inaugurat oficial portul Constanţa, s-au efectuat lucrări de dragaj, au fost ridicate digul de larg, cel de intrare, cel de sud şi cheurile, au fost construite şase bazine, rezervoarele de petrol şi, nu în ultimul rând, silozurile.”

 

 

 

 

Anghel Saligny – un vizionar al ingineriei românești
Anghel I. Saligny s-a născut pe 19 aprilie 1854, în localitatea Șerbănești din județul Galați. A fost nu doar un inginer constructor, ci și un academician, ministru și pedagog, fiind considerat unul dintre pionierii tehnicii mondiale în proiectarea și construcția podurilor și silozurilor cu structură metalică și de beton armat. Contribuțiile sale au avut un impact profund asupra dezvoltării ingineriei românești și au pus România pe harta inovației tehnice la nivel global.

Saligny este bine cunoscut pentru realizările sale remarcabile, inclusiv construirea celebrului pod de la Cernavodă, un proiect de amploare care a fost finalizat în 1895 și care a fost la acea vreme unul dintre cele mai lungi poduri din Europa. De asemenea, a fost implicat în numeroase proiecte de infrastructură care au modernizat România și au facilitat dezvoltarea economică a țării.

 

 

 

Importanța portului Constanța
Portul Constanța, situat pe malul Mării Negre, a devenit rapid un punct strategic pentru comerțul maritim al României. Inaugurarea sa oficială a marcat începutul unei noi ere în ceea ce privește comerțul și transportul în regiune. Portul a fost gândit să faciliteze accesul la piețele internaționale și să sprijine economia națională, având un rol crucial în dezvoltarea industriei maritime românești.

Prin realizarea acestui port, România a reușit să își consolideze poziția pe harta economică europeană, oferind nu doar un punct de plecare pentru exporturile românești, ci și un hub de transport pentru mărfurile din întreaga lume.

 

 

Inaugurarea portului Constanța pe 27 septembrie 1909 reprezintă nu doar un moment de mândrie națională, ci și o dovadă a viziunii și dedicării lui Anghel Saligny. Lucrările sale au avut un impact durabil asupra dezvoltării infrastructurii din România și continuă să fie un exemplu de excelență în inginerie. Portul Constanța, în calitate de cel mai mare port maritim românesc, rămâne un simbol al progresului și al modernizării, contribuind în continuare la economia țării.

 

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns