Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Sa n-ai mila de adversar

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Ca sa ramai la putere trebuie sa n-ai scrupule, sa n-ai mila de adversar, sa-l lovesti cu putere in partile slabe pana ii distrugi pofta de a mai face politica. Actiunile de demoralizare a adversarului nu sunt simple exercitii de retorica. Ele presupun curaj, tarie de caracter si, mai presus de toate, o motivatie, un scop pe care vrei sa-l atingi prin orice mijloace.

Prin natura lor, campaniile electorale, ajung si intr-un asemenea punct. Dupa cateva saptamani de alergare pe toate coclaurile, dupa zeci si zeci de intalniri cu alegatorii, candidatii si liderii politici simt nevoia sa se dezlantuie. O lasa mai moale cu alegatorii si se arunca unii impotriva altora. Este un semn de neputinta, disperare si neincredere in oamenii din jurul tau. Exagereaza capacitatea adversarilor, ii banuiesc de manevre oculte si se cred indreptatiti sa le aplice orice tratament, care nu ocoleste atacul la persoana.

Intrebarea este daca atacurile dure aduc sau nu voturi in plus. Un singur lucru este sigur: o astfel de strategie atrage atentia supra celui ce o practica. Nu toata lumea agreeaza duritatea verbala, insa o urmaresc pe ascuns, cu placere. Deci este foarte posibil sa aduca un surplus de voturi. Cum este primita de alegatori atitudinea calma, fara atacuri la adresa adversarilor? In cazul acesta poti primi o nota buna la purtare, dar tot atat de bine poti fi considerat plictisitor, neinteresant, un candidat bleg, fara idei si initiativa personala. Putini candidati au castigat adoptand o astfel de strategie. Nu poti merge la vanatoare de mistreti cu duhul blandetii.

Exact peste o saptamana trebuie puse armele in cui. Ultima zi de campanie electorala este vineri, 8 iunie, ora 24. Pana acum, teoretic, tot ce era de spus s-a spus. Urmeaza o saptamana de clarificari, de replici, de precizari. Mesajele pentru a fi intelese, pentru a-si atinge tintele, trebuie repetate cu insistenta. Un mesaj simplu, poate cel mai eficient, este numele candidatului. Cum majoritatea partidelor a recurs la bannere, alegatorii trebuie sa umble cu capul pe sus. Pentru ca acestea atarna sus, legate la 3-6 metri de stalpi. Acolo sus, toti sunt egali. Campania eficienta ramane tot cea a intalnirii directe cu alegatorii si prin consacratele mijloace de informare in masa, ziare, radio, televiziuni. De altfel, nu exista alte modalitati de a exprima forta decat prin mass media. Chiar daca hartia suporta orice, ar fi de preferat adoptarea unui limbaj moderat. Ca sa nu se sperie electoratul si sa nu se mai prezinte la vot.

Intotdeauna inainte de inceperea campaniilor electorale se spune ca va fi una dura, murdara. Spre acest sentiment ne conduce viata politica in general, modul in care se comporta politicienii. Intotdeauna se ajunge la scandal, culminand cu starea tensionata din ultima saptamana. Uneori atacurile din perioada electorala lasa urme adanci, dusmanii pe viata, mai ales in mediul rural. De cele mai multe ori adversarii electorali ajung parteneri, parafeaza intelegeri dincolo de optiunile alegatorilor. Intelegerile de dupa alegeri este unul dintre motivele care-i indeparteaza pe alegatori de la urne.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Sigla Informatia Zilei

Despre puterea ocultă

Asculta acest articol Graba cu care președintele a convocat Consiliul Suprem de Apărare a Țării pentru discutarea situației create în