Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Investiţiile logistice, descurajate de infrastructură şi de lipsa facilităţilor fiscale

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Lipsa infrastructurii şi a facilităţilor fiscale împiedică investiţiile în proiecte logistice şi totodată duc la o majorare cu 10-15% a preţurilor finale ale produselor comercializate în România, este de părere Dragoş Geleţu, director general al KLG Logistics România.

„Continuăm investiţiile, dar din păcate România este în urmă. Dacă vorbim de investiţii, trebuie să ne uităm la mai mulţi factori”,a declarat joi Dragoş Geleţu, citat de Mediafax.

 

El a spus că vorbeşte în primul rând la infrastructură – autostrăzi, terminale, calea ferată, infrastructura intermodalară. “Toate acestea lipsesc. De asemenea este importantă infrastructura soft, adică tot ce înseamnă partea de fiscalitate, legislaţie, vamă, aportul pe care îl putem aduce aici astfel încât să facilităm importurile, dar şi partea comercială, respectiv marketingul, promovarea”, a completat Dragoş Geleţu.

Alt factor care împiedică investiţii în logistic este şi cel educaţional, pentru că în afara asociaţiilor de profil şi câţiva antreprenori care ţin cursuri de specialitate nu există partea educaţională, este de părere reprezentantul Dragoş Geleţu.

El crede că este un moment oportun pentru ca autorităţile să sprijine acest domeniu.

“Există fundamente, sunt companii care vor să mute centre de distribuţie, de producţie mare, dar au probleme pentru că nu avem infrastructură fizică, infrastructură soft. Pe partea de fiscalitate sunt probleme legate de plata TVA, există directive europene în acest sens, dar România nu le aplică pentru că se pune problema reducerii gradului de colectare. Cu cât ajutăm mai mult companii mari să vină în România cu atât profităm mai mult din asta”, a arătat Geleţu.
Toate acestea probleme se regăsesc în preţul final al produselor.

“În România din păcate avem un minim de 10-15% din partea de costuri logistice, din cauza infrastructurii, aceasta se traduce prin toate aceste neajunsuri. Asta înseamnă că românii cumpără mai scump decât un neamţ, un olandez, produsele fiind mai ieftine în afară decât în România”, a arătat reprezentantul KLG Logistics.

KLG deţine la Turda un teren de 6,5 hectare, pe care începând din acest an ar fi trebuit să dezvolte un parc logistic.

“Aştept să văd cum merg dezvoltările din zonă şi ce posibilităţi apar. Suportul trebuie să vină de la autorităţile locale. De ce aş investi acolo, dacă nu am suportul măcar la nivel de fiscalitate al autorităţii? Am ajuns în situaţia în care convingi investitori să aducă bani în România, chiar şi în aceste condiţii dificile ale pieţei, dar autoritatea locală uită că eşti într-un parc industrial şi nu-ţi acordă ajutorul fiscal pe care trebuie să-l primeşti prin lege. Acesta reprezintă 1,5% din valoarea unei proprietăţi pe an, adică sute de mii de euro pe an, respectiv circa 1 euro/mp adăugat la chirie. Cum vrei să-i convingi să vină, dacă nu există sprijin?”, s-a întrebat Geleţu.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Cart