Miercuri, 30 ianuarie 2013, la Dublin a fost lansată public o nouă clasificare a universităţilor, realizată cu finanţare de la Uniunea Europeană.
Potrivit datelor publicate pe pagina Reprezentanţei Comisiei Europene în România, noua clasificare “multidimensională” aduce o schimbare faţă de abordările tradiţionale privind clasificarea performanţei universităţilor, majoritatea acestora concentrându-se în mod disproporţionat pe excelenţa în cercetare.
Noua clasificare va evalua universităţile în funcţie de o gamă mai largă de factori, vizând cinci domenii diferite: reputaţia pentru cercetare, calitatea predării şi învăţării, orientarea internaţională, succesul transferului de cunoştinţe şi contribuţia la dezvoltarea regională. Se aşteaptă ca aproximativ 500 de universităţi din Europa şi din întreaga lume să participe la noua clasificare, iar primele rezultate vor fi publicate la începutul anului 2014.
Androulla Vassiliou, comisar european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret, a declarat că “universităţile sunt una dintre cele mai reuşite invenţii ale Europei, dar nu ne putem mulţumi cu acest lucru. Trebuie să gândim şi să acţionăm într-un mod mai strategic, pentru a valorifica întregul potenţial al universităţilor noastre. În acest scop, avem nevoie de o mai bună informare cu privire la ceea ce oferă ele şi la performanţele lor. Actualele clasificări au tendinţa să evidenţieze rezultatele cercetării mai presus de toate, dar U-Multirank va oferi studenţilor şi instituţiilor o imagine clară a performanţei acestora într-o serie de domenii importante. Aceste cunoştinţe îi vor ajuta pe studenţi să aleagă universitatea sau colegiul care sunt cele mai bune pentru ei. De asemenea, vor contribui la modernizarea şi la calitatea învăţământului superior prin crearea condiţiilor care să le permită universităţilor să-şi identifice propriile puncte forte sau puncte slabe şi să înveţe din experienţa acumulată de alte universităţi; în fine, acestea vor oferi factorilor de decizie politică o privire de ansamblu completă a sistemelor lor de învăţământ superior, astfel încât aceştia să poată consolida performanţa ţării lor în ansamblu”.
Fii primul care comentează