Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Povești românești de succes la cel mai mare târg tehnic din Bulgaria

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Corespondentul AGERPRES, Ivan Radev, transmite: Peste 1.000 de companii din 41 de state au luat parte la târgul tehnic de toamnă din Plovdiv (sud), cel mai mare târg din Bulgaria, care a avut loc în această săptămână.

Printre participanți au fost și opt companii românești care au prezentat produse impresionante la un nivel foarte înalt.

Standul companiei Delta Rom Technologies arată interesant: în niște pahare care seamănă cu cele de șampanie sunt amplasate diferite piese mici de culori diferite. Piesele colorate sunt de fapt produse ale mecanicii fine pentru industria electrică și electronică, explică George Cernătescu, director al firmei. Pe lângă producția de piese de mecanica fină, compania, care este o investiție franceză și datează din 2001, produce și cablaje pentru industria auto și pentru industria de electrocasnice. ‘Primele noastre produse au fost conexiuni pentru diode. Timp de aproape cinci ani am fabricat exclusiv conexiuni pentru diode. Ulterior, în Europa a scăzut cererea pentru ele, așa că ne-am orientat spre alte piese de mecanică fină, cum ar fi cele folosite în industria electrică, de exemplu în siguranțele automate. Avem un mare client francez, o companie cu filiale în Bulgaria, în Republica Cehă, Ungaria și Polonia care fabrică siguranțe automate și pentru care noi fabricăm două tipuri de piese: axe mecanice și alte piese tridimensionale, noi le numim sertare termice’. În industria auto piesele fabricate de companie sunt folosite în vehiculele Renault, Volkswagen și Skoda, spune Cernătescu. Delta Rom Technologies participă la Târgul din Plovdiv pentru al doilea an consecutiv. Cernătescu afirmă că piața bulgară prezintă interes pentru compania sa, care are deja un client bulgar — Schneider Electric, o multinațională care are o uzină în Bulgaria. ‘Este un client destul de important, 15% din cifra de afaceri o facem cu Schneider electric-Bulgaria. Cam 15% facem și cu Dacia’, afirmă reprezentantul companiei. În fine, Cernătescu notează că prezența românească la această ediție a târgului din Plovdiv a fost mai mică față de anul trecut, când au participat în jur de 20 de companii, dar și că târgul în sine este mai mic. Întrebat dacă, după părerea sa, de vină este criza, el apreciază că este posibil, dar și că este vorba de o tendință mondială, deoarece în prezent companiile caută pe internet când au nevoie de ceva și participă la târguri din ce în ce mai puțin.

 

În același pavilion cu standul companiei Delta Rom Technologies se află și cel al Institutului Național de Cercetare—Dezvoltare și Încercări pentru Electrotehnică ICMET, din Craiova, unde i-am găsit pe George Curcanu, șeful Diviziei Mare Putere, și Ion Pătru, șeful Diviziei Înaltă Tensiune. Cei doi pot să vorbească îndelung despre laboratorul ICMET, unic în întreaga zonă a sud-estului Europei. Niciun produs nu poate fi vândut înainte să obțină de la un laborator acreditat, precum cel de la Craiova, un raport de încercare și certificat, spune Curcanu, care pe lângă activitatea la ICMET predă și la facultate. Prin acesta se certifică că produsul este apt să răspundă unor condiții tehnice în exploatare, fie curent mare sau tensiune mare. ‘Avem o bază materială foarte bine pusă la punct, avem specialiști formați, în special în rândul tinerilor pe care nu i-am lăsat să plece afară. Laboratoarele ICMET au fost modernizate cu fonduri europene, care ne-au permis achiziționarea unor echipamente noi, modernizarea celor vechi și modernizarea clădirilor’, susține el. Laboratorul ICMET este cel de al doilea ca mărime din Europa după KEMA din Olanda și primul ca activitate pentru că prețurile sunt mici, afirmă Curcanu. Aproximativ 78% din clienții ICMET, care aparține de Ministerul Educației și Cercetării, sunt producători străini de echipamente și aparate, din întreaga lume. Avem clienți din țări care au laboratoare proprii, cum ar fi Italia sau Germania, notează cu o anumită mândrie cei doi. Bulgaria nu are însă laborator de referință, toți producătorii vin la Craiova. Laboratorul ICMET este unic în zonă pentru echipamente electrotehnice. ‘Avem foarte bune colaborări cu firme din Bulgaria’, afirmă ei. Pe lista de 230 de firme care au folosit laboratorul din Craiova în ultimii 10 de ani figurează în jur de 20 de firme bulgărești. Am venit la Plovdiv pentru că avem deja clienți și vrem să-i menținem, precum și să găsim clienți noi, mai spune Curcanu, care și-a enumerat clienții bulgari, descriind activitatea fiecăruia dintre ei.

 

O prezență bună în Bulgaria are și compania Polteks, cu sediul în județul Prahova. Compania este specializată în producția de role, cauciucuri, valțuri, piese de schimb din poliuretan, diferite piese pentru industrie. Selim Ismail, manager de marketing și vânzări, afirmă că numărul clienților bulgari diferă din an în an, dar că partenerii lor sunt în jur de 40. În acest an, Polteks participă prin intermediul distribuitorului său pe Bulgaria, după ce în anii precedenți a participat de două ori cu stand propriu.

 

Parom Impex din Petrești, jud. Alba, produce articole din sârmă, oțel și inox. Firma are o gamă diversă de produse: grile pentru cuptoare de aragaz, coșuri pentru frigidere, mobilier de bucătărie. Marius Turcu, reprezentant comercial, spune că aceasta este prima participare la târgul din Plovdiv. 70% din producția companiei, a căreia societate mamă este din Franța, este destinată exportului către vestul Europei. Parom Impex nu are încă clienți din Bulgaria, dar este interesată de piața din Bulgaria și de aceea participă la târgul din Plovdiv.

 

Acest târg este primul pas în Bulgaria și pentru Siltec Global Technologies. Proprietarul companiei, ing. Vlad Mircea Pop, a explicat că aceasta se ocupă de import și distribuire de echipamente criogenice, desfacere și transport de gaze lichefiate sau comprimate. Dl Pop admite că nu cunoaște piața din Bulgaria, dar speră că prin prezența la Plovdiv ar putea obține contacte care să ducă la parteneriate pe viitor.

 

Cel mai cunoscut produs românesc la târgul din Plovdiv și în general în Bulgaria sunt autoturismele Dacia. Standul distribuitorului bulgar al Daciei se bucură de un mare interes din partea vizitatorilor. ‘Am expus șase modele Dacia, printre care și noul Duster care a fost mai prezentat doar la Frankfurt’, afirmă pentru AGERPRES Boris Borisov, manager de vânzări și marketing. Borisov afirmă că anul trecut Dacia a terminat pe locul trei în Bulgaria ca număr de autoturisme vândute, iar în acest an se află din nou pe locul trei. Dokker-ul însă este cel mai vândut model, cu aproximativ 650 de mașini vândute în numai câteva luni, afirmă Borisov. Compania Națională de Telecomunicații din Bulgaria a achiziționat recent 250 de mașini Dokker, iar restul au fost cumpărate de clienți individuali. ‘Dacia se străduiește să oferă condiții foarte bune taximetriștilor, știți că sunt multe taxiuri Dacia, avem și condiții foarte bune pentru achiziționarea în rate’, mai spune Borisov. El afirmă că numai în primele două zile ale târgului au fost vândute 12 autoturisme Dacia.AGERPRES/(editor: Mihaela Toth)

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns