Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Elevi şi profesori de la Liceul „Ham Janos” au fost într-o tabără în Socond

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

image052Elevi şi profesori de la Liceul Teologic Romano-Catolic „Ham Janos” Satu Mare au participat la o tabără în Socond, organizată de profesoarele Roxana Kaitar şi Adriana Sas-Marinescu, de la catedra de limba română. Acţiunea a avut loc în zilele premergătoare noului an şcolar, adică în perioada 7-13 septembrie.


„Ideea taberei a plecat din convingerea că schimbarea României ţine de revoluţiile banale. Ceea ce se întâmplă astăzi în societatea românească este un semn că educaţia trebuie să se dezvolte în alte direcţii decât cele clasice. Profesorii trebuie să devină manageri mai buni, să-şi dezvolte filonul antreprenorial. Tabăra a avut ca obiect consolidarea cunoştinţelor de comunicare în limba română, care presupune costuri mai mici decât o reformă macro, dar beneficii imense pentru elevi”, ne explică profesoara Roxana Kaitar.

Alternativă la orele de la clasă

Acţiunea a fost concepută ca alternativă la orele de la clasă, în prezent întrunindu-se toate condiţiile ca proiectul să poată fi implementat. În acest scop, organizatoarele au cooptat conducerea şcolii, Episcopia Romano-Catolică, Asociaţia Părinţilor „Ad Sonatum”, colegul lor de la catedra de educaţie fizică şi sport, Szabo Tamas, preotul şcolii, Pakot Geza şi „radiometrul” şcolii, profesorul de fizică Varga Gyorgy. Profesoarele şi-au propus ca deviză cuvintele lui Einstein: „Imaginaţia este mai importantă decât cunoaşterea. Cunoaşterea este limitată, imaginaţia înconjoară lumea. ”Aşa că în tabăra de la Socond s-au desfăşurat activităţi diverse, repartizate pe tematici: ziua cuvintelor, a familiei, ziua bucătăriei sau a călătoriilor. Au avut mare succes activităţile de grup, munca pe echipe sau întrecerile sportive (handbal, baschet, fotbal, rugby, ping-pong, ştafetă), exerciţiile de cunoaştere interpersonală, jocurile cu rol, vizionările de filme, exerciţiile de dezvoltare a inteligenţelor multiple sau lectura în grup. Elevii şi-au creat prin proiecte propriul restaurant sau propria agenţie de turism, au făcut salată de vinete pe care au consumat-o la cină. Totul s-a terminat cu un exerciţiu de radiometrie (căutarea „vulpii”), coordonat de profesorul de fizică, cel „vinovat” şi de party-ul final. S-au lansat lampioane, dar focul de tabără a fost amânat pentru anul viitor din cauza ploii.

În aşteptarea unei reeditări

La plecare, părinţii au admirat expoziţia realizată din produsele copiilor şi au primit un CD cu peste 800 de poze – instantanee din tabără.
„A fost foarte interesant acest proiect-pilot”, este de părere profesoara Roxana Kaitar, care intenţionează să-l reediteze şi vara viitoare.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns