Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Din cauza crizei, numarul clientilor firmelor de taximetrie s-a redus cu 40%

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Taxiurile stau in statii cate o ora sau chiar mai mult fara a avea vreo comanda

[slideshow id=3411]

Calatoria cu taxiul a devenit un lux pentru multi baimareni de cand criza a inceput sa-si arate coltii. Pierderea locurilor de munca, diminuarea salariilor si nu in ultimul rand nesiguranta zilei de maine a determinat cetatenii sa renunte la acest tip de transport, in general in favoarea mersului pe jos. Nu e de mirare ca, in aceste conditii, firmele de taximetrie se plang ca se descurca din ce in ce mai greu.

“De cand cu criza, numarul clientilor s-a redus cu aproximativ 40%”, ne-a declarat Dan Stoenica, vicepresedintele Camerei Taximetristilor Maramures. El spune ca taxiurile stau in statii cate o ora sau chiar mai mult fara a avea vreo comanda. Perioade mai bune sunt zilele ploioase sau prea calduroase respectiv diminetile cand merg copiii la scoala. “Unii parinti au facut abonamente de transport cu taxiul pentru copiii lor. Avem abonamente atat pentru elevi de scoala generala, cat si pentru cei de liceu”, a spus interlocutorul. Cu aproximativ cinci lei pe cursa si posibilitatea de plata la 30 de zile aceasta oferta este destul de solicitata.

Tarife nemodificate de patru ani

Intrebat daca agreeaza ideea unei firme de taxi care a redus recent tarifele, Dan Stoenica a spus ca ieftinirea este nesemnificativa. “Clientii nu se uita la cativa bani in minus la o cursa, ci la seriozitatea firmei si a soferului, la starea masinii. E important ca in caz ca unii clienti si-au uitat ceva in masina sa stie ca pot recupera obiectul de la firma”.

Firmele de taxi din Baia Mare practica preturi curpinse intre 1,5 si 1,7 lei pe kilometru. “Este un razboi al preturilor, dar aplicarea unui tarif prea mic duce la imposibilitatea efectuarii unor investitii la parcul auto. Masinile trebuie sa ofere confort si siguranta. De acea unele firme lucreaza in pierdere in ultima perioada si daca o tine tot asa nu stiu daca vor mai rezista. Lucrurile nu merg bine deloc”.

Cu atat mai mult cu cat orasul este mic si tarifele calatoriilor cu taxiul nu au fost modificate de patru ani. Aceasta, in conditiile in care pretul carburantului a crescut, la fel si pretul pieselor de schimb. “Cum mai putem metnine un taxi in stare buna cand avem angajati de platit, dari la stat, impozite locale. In alte tari, pretul este de un euro pe kilometru, insa acolo carburantul este mai ieftin si nu sunt sufocati de atatea taxe. In plus, veniturile cetatenilor din alte tari sunt mult mai mari, astfe ca profitul rezulta dintr-un numar mai mare de curse. La noi, in schimb, un taximetrist nu face de regula, mai mult de 20 de curse”, a subliniat Dan Stoenica.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns