Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Nebuloasa totala privind trimiterea in somaj tehnic a angajatilor CFR

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Sindicatul sustine ca masura va duce la anularea unor trenuri

[slideshow id=4276]

Haos la Calea Ferata. Daca cu 20 de ani in urma CFR era considerata o a doua armata, fiind o institutie foarte riguros condusa, acum totul este un dezastru. Trenurile intarzie nepermis de mult, se produc accidente din cauza infrastructurii defectuoase, de investitii nici nu se mai discuta, daramite sa se si faca. Recenta decizie de a trece angajatii CFR Calatori in somaj tehnic i-a luat pe nepregatite nu numai pe angajati, ci si pe cei pusi sa puna in practica aceasta masura. Desi de luni angajatii trebuiau trimisi in somaj tehnic, prin rotatie, pe plan local nu se stie mare lucru.

“Trebuie sa luati legatura cu administratia, noi nu avem astfel de informatii”, a precizat Eugen Farcasan, seful Statiei CFR Calatori Baia Mare. El a spus ca in Baia Mare sunt 21 de angajati, dar nu stie cati salariati vor fi afectati de aceasta masura in Maramures in prima etapa. Contactat telefonic, Grigore Mare, liderul sindical CFR Calatori Cluj, ne-a declarat ca nici el nu stie cum se va proceda vis-a-vis de trimiterea oamenilor in somaj tehnic. “Administratia Regionalei de Transport Feroviar trebuie sa aplice aceasta masura. Nu noi facem listele. Nu ni s-au comunicat. Oricum, sindicatul s-a opus acestei masuri pe care n-am cuvinte sa o definesc. Este o decizie pripita, ca sa nu spun ca este o tampenie”, a spus liderul.

Sefii nu stiu cum sa intocmeasca listele

Ce inseamna somaj tehnic la CFR Calatori? Sunt trenuri in circulatie, ca sa iei oamenii si sa-i trimiti acasa inseamna sa anulezi anumite trenuri. Ce facem, inchidem Calea Ferata? S-a gandit cineva la implicatii? Se pare ca deocamdata nu, decat cei vizati.

Luni, prima zi in care trebuia aplicata masura, s-a “operat” doar in cazul locurilor de munca unde exista un surplus de angajati sau acolo unde temporar se poate lipsi de forta de munca trecuta in somaj, a mentionat liderul sindical. El a adaugat ca miercuri va avea loc o intalnire a conducerii SNCFR cu toti directorii de regionale unde se va discuta punctual situatia pe fiecare regionala in parte.

“Deocamdata nu e nimic clar. :efilor de unitati li s-a cerut sa faca listele, dar nu stiu cum sa le intocmeasca. O astfel de masura  nu se poate aplica. Sindicatul a cerut sa se gaseasca alte masuri de reducere a cheltuielilor, altfel se distruge de tot calea ferata. Din 1990 incoace, reforma la calea ferata s-a facut doar prin reduceri de personal de alte masuri legate de investitii nici poveste. S-a ajuns ca in acest interval de timp la un numar de 15.000 de angajati de la 200.000 cati erau inainte. Numai anul acesta au mai plecat 10.000 de angajati din sistem si tot merge prost. ~n acest caz este clar ca sistemul de conducere, mangementul este prost”, a adaugat Grigore Mare.

Din toate acestea se poate concluziona ca este vorba de inca o decizie luata fara o analiza responsabila prealabila. Se are in vedere doar reducerea cheltuielilor, fara a se tine cont si de functionalitatea sistemului dupa aplicarea masurilor gandite pompieristic. Reamintim ca dupa ce a acumulat pierderi in crestere de la an la an, conducerea CFR Calatori a decis sa trimita toti angajatii in somaj tehnic, incepand de ieri. Ei vor sta pe tusa 60 de zile, timp in care in cartile lor de munca nu vor fi operate platile legate contributiile sociale. Pe langa varianta trimiterii in somaj tehnic a angajatilor, conducerea CFR Calatori va concedia un numar de cel mult 4.000 de salariati, pentru a reduce pierderile. De asemenea, liderii CFR Calatori intentioneaza majorarea pretului biletelor, dupa ce in luna iulie tarifele au crescut cu 5%. Scumpirea a fost motivata de majorarea TVA. De la CFR Marfa, 5.000 de oameni vor fi disponibilizati, in vreme ce 2.900 de oameni vor pleca de la CFR SA si 1.000 de la Electrificare CFR.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns