Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Doi baimareni s-au trezit cu facturi astronomice la apa

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Sumele mari se datoreaza pierderilor inregistrate pe contor

[slideshow id=5494]

Doi baimareni s-au trezit cu facturi exagerat de mari la apa, dupa ce conductele s-au fisurat pe reteaua interioara. Astfel, pierderile de apa s-au inregistrat la contor si, cum Vital face citiri de contor o data la trei luni, pierderile s-au tot adunat. Consumatorii care au contor la apa sunt sfatuiti sa verifice sistematic consumul, pentru a evita pierderile si, implicit, facturile cu surprize.

Exista un obicei care spune ca trebuie sa intram in noul an fara datorii. Doua persoane din Baia Mare au incercat degeaba acest lucru, pentru ca le-a fost imposibil dupa ce si-au vazut facturile de la apa. Cei doi au avut de platit unul aproximativ 6.000 de lei, iar celalalt 10.000 de lei, factura pentru consumul de apa. Oamenii au de furca din cauza unor defectiuni ce au aparut la conductele de apa pe proprietatea lor, astfel ca pierderile de apa s-au inregistrat pe contor si acum trebuie achitate. Cei doi au sesizat Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC), dar se pare ca tot degeaba.

“Noi incercam sa-i ajutam pe oameni, dar legea spune ca operatorul are raspundere pana la limita proprietatii. Urmeaza sa vedem daca, potrivit contractului, operatorul ar fi trebuit sa se ocupe sau nu de intretinerea retelei in locul unde s-a produs defectiunea”, a precizat seful CJPC, Olivia Ardelean.

Vital nu raspunde

Reprezentantii societatii Vital spun ca, potrivit legii, ei au responsabilitate doar la reteaua publica de apa. “Competenta noastra se limiteaza la reteaua publica de alimentare cu apa. Defectiunile aparute la conductele situate dincolo de contor, deci pe portiunea privata, este responsabilitatea clientilor”, a precizat juristul Radu Micle, purtatorul de cuvant al Vital SA. Potrivit acestuia, reteaua publica se afla pana la contor, de unde pleaca fiecare conducta spre utilizatori, in parte. De aici, spune el, orice defectiune se repara pe cheltuiala clientilor.

Din pacate, sistemul nu este in avantajul clientilor, pentru ca robinetul se afla in general inchis in camin, iar accesul nu este deloc facil. Mai mult, operatorul face citirea contorului o data la trei luni, astfel ca daca se produce o fisura imediat dupp ultima citire aceasta nu va mai putea fi detectata pana la urmatoarea citire, adica peste trei luni. Totusi, factura vine lunar la fiecare consumator.

“Noi facem estimari, pe baza ultimelor sase luni de consum. Astfel se factureaza lunar, iar o data la trei luni se face regularizarea”, a explicat Radu Micle.

Juristul furnizorului de apa recomanda consumatorilor sa verifice in permanenta caminul si, respectiv, contorul, pentru a observa la timp eventualele cresteri de consum. Mai mult, acesta a mai aratat ca este indicat sa-si protejeze retelele interioare impotriva inghetului, dar si de rozatoare, care distrug conductele de polietilena. Cei care, totusi, au ajuns in situatia de a primi facturi exagerat de mari, pot face o intelegere pentru o plata esalonata, dupa cum a mai aratat Radu Micle.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns