Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

TRAFIC ÎN VĂMILE SĂTMĂRENE

Coadă de 4 km de tiruri la Halmeu

Poliția de Frontieră anunță că de sâmbătă noaptea, 2 /3 decembrie, a crescut numărul de camioane care se prezintă pe sensul de intrare în țară la Punctul de Trecere a Frontierei Petea
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. și ulterior pe sensul de ieșire din România la Punctul de Trecere a Frontierei Halmeu.

 

Cauza traficului intens este reprezentat de numărul mare de transportatori de marfă ucraineni care vin dinspre Polonia și Slovacia, ca urmare a reconfigurării traseului spre Ucraina, pe circuitul Ungaria – România – Ucraina, motivul fiind protestele transportatorilor de marfă poloni și sloveni.

 

Pe lângă această rerutare, mai există și de traficul intens din perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă, precum și blocajele unor tronsoane de drum din cauza vremii nefavorabile din ultimele zile în care transportatorii de marfă au staționat în parcări, după care s-au repus în mișcare.

 

Pe sensul de intrare în România, la Punctul de Trecere a Frontierei Petea se înregistrau duminică la prânz 30 de minute timpi de așteptare, însă la Halmeu pe ieșire erau 540 de minute, iar în așteptare erau peste 200 de camioane, pe o distanță de aproximativ 4 km.
Poliția de Frontieră lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctelor de trecere, atât la Petea, cât și la Halmeu, fiind folosite toate arterele de control destinate automarfarelor. De asemenea, s-a suplimentat personalul care desfășoară formalitățile de control și s-a luat legătura cu autoritățile de frontieră din Ucraina, în vederea dispunerii unor măsuri în comun pentru fluidizarea traficului.

 

Pentru a evita posibile neplăceri cauzate de prezența și staționarea automarfarelor pe raza localităților adiacente celor două puncte de trecere a frontierei, a fost solicitat sprijinul IPJ Satu Mare și IJJ Satu Mare, în baza planurilor de cooperare interinstituționale.
În PTF Halmeu, punct aflat la granița cu Ucraina, vorbim de un control multiplu, adică un control vamal, fito-sanitar, sanitar veterinar, un control al rovinietei, precum și cel al greutății încărcăturii camioanelor, conform normelor prevăzute de lege.

 

Reamintim de asemenea că fluidizarea traficului este condiționată și de controlul de frontieră al autorităților din Ucraina, adică vorbim de capacitatea autorităților din țara vecină de a prelua și procesa camioane.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns