Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

SALARIZAREA PROFESORILOR

Discuții despre salarizarea diferențiată a profesorilor în funcție de performanță

Ministerul Educației vrea să delimiteze drepturilor părinților și profesorilor
Discuții despre identificării unor criterii pentru salarizarea diferențiată a profesorilor pe criterii de performanță au avut loc în cadrul unei întâlniri a sindicatelor din Învățământ ...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…cu ministrul Educației, potrivit unei informări a Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI). „La data de 1 aprilie 2024, reprezentanții federațiilor sindicale au avut o întâlnire cu ministrul educației, Ligia DECA, tema discuțiilor constând în stabilirea demersurilor în vederea identificării unor criterii pentru salarizarea diferențiată a cadrelor didactice din sistemul de învățământ preuniversitar pe criterii de performanță”, conform FSLI.

 

 

Pe 1 aprilie, Ministerul Educației anunțat că a decis “constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca să „să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță”, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

 

 

În informarea Federației Sindicatelor Libere din Învățământ se arată că s-a convenit constituirea unui grup de lucru format din reprezentanți ai Ministerului Educației și reprezentanți desemnați de federațiile sindicale reprezentative: „În cadrul discuției purtate, s-a convenit constituirea unui grup de lucru format din reprezentanți ai Ministerului Educației și reprezentanți desemnați de federațiile sindicale reprezentative, pentru elaborarea proiectului de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță, urmând ca, la prima întâlnire de lucru, să se stabilească calendarul de desfășurare a activităților.

 

 

Aceste demersuri vin în contextul în care, în cadrul raportului tehnic OECD „Consolidarea guvernanței învățământului preuniversitar din România”, elaborat de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, printre cele 18 recomandări-cadru ale OCDE pentru continuarea reformei în România se numără și revizuirea sistemului de salarizare a cadrelor didactice pentru a consolida legătura dintre performanță și recompensă și pentru a îmbunătăți transparența”, potrivit FSLI.

Menționăm că, în 2016, au mai fost discuții despre introducerea unor criterii de performanță în învățământ, dar sindicatele profesorilor au respins salarizarea pe baza acestor criterii de performanță, după cum a scris publicația informatiazilei.ro.

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns