Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

REGULI NOI

Modificări de la 1 septembrie privind transmiterea certificatelor de viață

Modificări de la 1 septembrie privind transmiterea certificatelor de viață
Alte autorități care pot completa partea B a Certificatului de Viață sunt: medicul de familie, avocatul familiei, primăria.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

Începând cu data de 1.09.2024, data intrării în vigoare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, au intervenit modificări privind transmiterea certificatelor de viață, anunță Casa Județeană de Pensii Satu Mare.

 

 

Conform evidențelor instituției citate, 3235 de persoane au obligația să transmită Casei Județene de Pensii Satu Mare certificatul de viață.

 

 

În aplicarea Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, primul certificat de viață se va transmite până la data de 30 septembrie 2024.

 

 

”Vă aducem la cunoștință că, potrivit art. 98 alin. (5) și (6) din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii și ale ordinului Președintelui CNPP, pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii nerezidenți aflați în plată, au obligația de a transmite certificatul de viață, semestrial, din proprie inițiativă, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecărui an”, au anunțat oficialii Casei Județene de Pensii Satu Mare într-o recentă conferință de presă.

 

 

Certificatul de viață trebuie semnat în fața unei autorități de pe teritoriul statului de domiciliu 

 

 

Prin Ordinul Președintelui CNPP nr. 874/2024, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 651 din 09.07.2024, a fost aprobat modelul unic al Certificatului de viață.

 

 

După cum au explicat specialiștii, certificatul de viață trebuie semnat în fața unei autorităti legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de permanență, după caz, respectiv autoritatea trebuie să certifice faptul că persoana trăiește.

 

 

Sintagma ”autorități legale” se referă la instituții de pensii, autorități administrative locale, notari publici de pe teritoriul statului de domiciliu, respectiv oficii consulare, birouri ale Patronatelor cu care Casa Națională de Pensii Publice a încheiat Protocoale de Colaborare.

 

 

Alte autorități care pot completa partea B a Certificatului de Viață sunt: medicul de familie, avocatul familiei, primăria.

 

 

În situația în care nu se prezintă certificatul de viață în termenul prevăzut de actele normative, plata drepturilor de pensie va fi suspendată, începând cu luna următoare expirării termenelor prevăzute mai sus (de 31 martie, respectiv 30 septembrie a fiecărui an).

 

 

Reluarea plății drepturilor de pensie se va face după transmiterea certificatului de viață, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție de 3 ani.

 

 

Certificatele de viață se pot transmite prin poștă, se pot depune la sediul CJP Satu Mare, transmite prin fax la nr. 0040 261706 828 sau pe adresa de email: http://[email protected].

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns