Image 1
Image 2

FACTURARE ELECTRONICĂ

A fost introdusã autofacturarea

Facturile trimise prin sistemul e-Factura, intrat în vigoare de la începutul acestui an, tind să crească numeric.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Potrivit datelor de pe site-ul ANAF, marţi, 30 ianuarie, au fost trimise 1,104 milioane de facturi. La data 31 ianuarie 2024, ora 15:30, prin sistemul naţional RO e-Factura au fost transmise 46.459 facturi în ultimele 30 de minute, din care în relaţia Business to government: 2.461. În intervalul 1 ianuarie 2024 – 30 ianuarie 2024 au fost trimise 19,34 milioane de facturi, din care în relaţia B2G aproape 1,4 milioane.

 

 

Vârful la care se aşteaptă ANAF este de 5 milioane de facturi, dar limita superioară la care se poate ajunge este mult mai mare.

 

 

“Dacă am traversat anul 2023 cu un vârf de 350.000 de facturi într-o singură zi primite şi procesate, anul 2024 se regăseşte în perspectiva solicitării operaţionale a 5 milioane. Suntem la 1.050.000….Este estimarea operaţională care s-a solicitat de către noi. Suntem mult mai jos decât solicitarea noastră către colegii tehici. Ne aşteptăm să facem faţă având în vedere că testele s-au făcut pentru 5 milioane de facturi, nu pentru 1.050.000 cum suntem astăzi.

 

Ministerul Finanțelor continuã eforturile de îmbunãtãțire a sistemului e-Factura, prin colaborarea strânsã cu firmele care oferã servicii de contabilitate și cu reprezentanții mediului de afaceri.

 

În acest sens, au fost efectuate o serie de actualizãri la nivelul sistemului, dintre care cea mai importantã este introducerea funcției de autofacturare, care oferã posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.

 

Aceastã schimbare vine în întâmpinarea nevoilor mediului de afaceri, fiind o funcționalitate solicitatã de antreprenori în cadrul discuțiilor cu experții MF/ANAF.

 

Un alt aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesãrii sistemului în situațiile în care au loc lucrãri de mentenanțã la nivelul Spațiului Privat Virtual. În acest sens, echipa CNIF a identificat operațiunile tehnice necesare astfel încât contribuabilii sã poatã utiliza e-Factura în mod normal, chiar și în perioadele în care sunt în desfãșurare lucrãrile de mentenanțã.

 

 

Furnizorii de servicii de contabilitate au cerut sã poatã filtra facturile în baza anumitor criterii specifice. Aceastã facilitate a fost introdusã printr-o modificare la apelul de listã facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.

 

Amintim cã Ministerul Finanțelor a anunțat cã din 16 ianuarie nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.

 

CITESTE SI:

Mesaje false referitoare la facturi emise în e-Factura

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with