Aeroportul se bucură de sprijinul parlamentarilor USL, în special al deputatului Ovidiu Silaghi
Pentru Aeroportul Satu Mare nu s-a făcut aproape nimic în ultimii ani. Pista este veche, iar spaţiul pentru călători este subdimensionat, trebuind în viitor să fie cel puţin dublat. Promisiuni pentru investiţii au fost şi vor mai fi, dar până la transpunerea în practică Aeroportul Satu Mare mai trebuie să aştepte.
În anul care a trecut au fost realizate şi investiţii care s-au concretizat în două autobuze noi cu care sunt transportaţi pasagerii din aerogară la scara avionului şi invers, în caz de condiţii meteo nefavorabile. De asemenea, a fost achiziţionat un rezervor de combustitil pentru avioane uşoare şi ultrauşoare pentru care Satu Mare are tarife de operare scăzute. Alte sume au fost investite în dotarea cu utilaje şi alte accesorii.
Directorii Nicolae Fechete (general), Mircea Olaru (operaţional), Ovidiu Lăzărescu (tehnic), Alina Mihaela Micu (economic) şi Claudiu Sulea (comercial) au arătat într-o conferinţă de presă că în 2012, prin Aerogara Satu Mare au plecat respectiv au sosit în total 19.289 de pasageri, unii pe curse interne – în principal către şi de la Bucureşti – şi pe curse externe (în care se includ şi cele charter către şi din Antalia, low cost către şi din Italia sau ale unor firme).
Vor demara două investiţii mari
Am aflat apoi, la capitolul “obiective”, că în acest an vor demara două investiţii mari. Este vorba despre reabilitarea pistei şi cea a clădirii aerogării.
Reabilitarea pistei din fonduri europene derulate prin Programul Operaţional Sectorial Transport (POS T), Măsura “Dezvoltări aeroportuare” înseamnă circa 15 milioane euro. Din aceşti bani, va fi reparată pista, asupra căreia nu s-a mai intervenit din anii ’70. De asemenea, se vor efectua lucrări la sistemul de balizaj, la platforma de parcare şi la alte sisteme ce sunt în legătură directă cu siguranţa pistei respectiv a pasagerilor – şi înlocuite dale acolo unde este cazul -, condiţie necesară pentru a putea fi atrase să opereze aici şi alte companii aeriene pe lângă TAROM. Reabilitarea pistei ar trebui să înceapă cât mai curând deoarece, finanţatorul, în speţă Comisia Europeană, acordă suma nerambursabilă pe termen de doi ani, timp în care proiectul trebuie finalizat, în acest caz, termenul-limită este 31 decembrie 2014.
Reabilitarea clădirii aerogării înseamnă de fapt dublarea suprafeţei acesteia, va fi finanţată din fondurile CJ şi va costa aproximativ 3,78 milioane lei (circa 840.000 euro). În acest moment, clădirea are o sprafaţă de circa 850 metri pătraţi. De asemenea, pentru a recupera o perioadă de circa 10 ani în care nu s-a realizat aproape nimic pentru dotarea şi modernizarea Aeroportului internaţional Satu Mare, se vor achiziţiona utilaje de deszăpezire (freza aflată în dotare este sovietică, produsă în anii ’60) şi alte accesorii cerute de fapt de CE şi de majoritatea operatorilor.
Personal subdimensionat
Referitor la angajarea unor persoane în ultima perioadă, am aflat că Aeroportul internaţional Satu Mare funcţiona cu un personal subdimensionat (printre cei mai puţini angajaţi dintre aeroporturile din ţară) respectiv cu 44 de angajaţi, iar acum are numai 57, număr încă prea mic pentru un aeroport internaţional.
Aeroportul sătmărean trebuie modernizat, pentru că poate deveni, cu investiţii dar şi cu un bun management, un nod (hub) zonal pentru pasageri din Satu Mare, Sălaj, Maramureş, dar şi pentru o zonă importantă din localităţile vecine din Ungaria.
Implementarea acestui proiect de modernizare a Aeroportului Satu Mare se bucură de sprijinul parlamentarilor USL de Satu Mare, în special a deputatului Ovidiu Silaghi.
Fii primul care comentează