
În cadrul lucrărilor de întreținere curente, o porțiune a drumului a fost acoperită cu o suprafață specială denumită „cool pavement”, adică o pardoseală rutieră cu încălzire redusă. Acest material este mai deschis la culoare decât asfaltul tradițional și se încălzește cu peste șase grade Celsius mai puțin în zilele însorite, contribuind astfel la reducerea efectului de insulă de căldură urbană.
În plus, pe un alt segment de drum, municipalitatea a folosit un liant alternativ inovator: „bio-bitumul”.
Spre deosebire de bitumul obișnuit, derivat din petrol, bio-bitumul este fabricat dintr-un extract obținut din cojile de nuci de caju, o soluție care reduce dependența de combustibilii fosili și scade impactul ecologic al lucrărilor de infrastructură.
Beneficii multiple pentru comunitate și mediu
Toate suprafețele experimentale utilizate în proiectul din Köniz nu doar că reduc temperatura drumului, dar au și un efect semnificativ de reducere a zgomotului rutier. Prin aceste măsuri, autoritățile locale urmăresc să îmbunătățească calitatea vieții în zonă, oferind un ambient mai răcoros, mai liniștit și mai sănătos pentru locuitori.
Proiectul pilot va compara performanțele diferitelor materiale utilizate, inclusiv două tipuri de rocă folosite în amestecuri. Rezultatele vor contribui la definirea standardelor viitoare pentru întreținerea și modernizarea drumurilor din regiune, într-un mod sustenabil.
Prin această inițiativă, Köniz devine un exemplu de bune practici în ceea ce privește adaptarea infrastructurii urbane la schimbările climatice și promovarea inovațiilor ecologice.
Fii primul care comentează