Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Asiguratorii își modifică Legea RCA printr-o Ordonanță de Urgență, pentru a-și maximiza profitul

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) solicită Guvernului să elimine din proiectul de Ordonanță pentru modificarea legii RCA prevederile care vor permite companiilor de asigurare să-și însușească pe nedrept banii asiguraților români.

Printr-un comunicat remis redacției, transportatorii solicită Guvernului intervenția urgentă pentru a proteja asigurările auto ale românilor, după intrarea în faliment a celei mai mari companii de profil – City Insurance.

Asiguratorii vor crește prețurile și cer modificare legislativă pentru co-plată

În plin scandal generat de prăbușirea City Insurance, care deținea jumătate din polițele RCA din România, Guvernul se pregătește să le ofere asiguratorilor auto o Ordonanță de Urgență prin care tocmai aceștia vor ajunge să limiteze despăgubirile după accidente. Diferențele vor fi achitate din buzunarele proprii ale oamenilor asigurați/p[gubiți. “Fixarea unor așa-zise prețuri de referință pentru lucrările de reparație va legaliza unele practici deja apărute pe piața asigurărilor, din cauza cărora păgubiții cu daune neplătite au ajuns în fața instanței pentru a-și recupera de la asigurător banii de reparații. Dacă această ordonanță va intra în vigoare `n actuala formă, există riscul ca, în timp ce firmele de asigurare vor putea majora după bunul plac, în continuare, prețul polițelor, asigurații să fie nevoiți să-și achite reparațiile prin co-plată. Următoarele victime ale acestor prevederi vor fi service-urile auto corecte, care vor refuza efectuarea unor reparații îndoielnice, sub prețul real al pieselor și manoperei. Parte a unei componente economice care contribuie cu procente semnificative la PIB-ul României, acestea vor ajunge să dea faliment, după ce de ani de zile au susținut reparațiile beneficiarilor, cu riscul de a aștepta ani de zile hotărârile instanțelor de judecată pentru a-și recupera banii de la societățile de asigurare. Introducerea co-plății va constitui o povară financiară suplimentară pentru români, și așa afectați de prețurile tot mai mari ale polițelor RCA, și va garanta profituri tot mai mari pentru asiguratori”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Persoane aflate în funcții de conducere în sectorul de asigurări, în cadrul ASF, acuzate a fi și ele vinovate

Transportatorii solicit[ pozi\ia premierului de a afla dacă falimentul celui mai mare asigurator auto din România este o fraudă, și solicită identificarea persoanelor vinovate de dezastrul din piata de asigurări. De acest tun financiar trebuie să răspundă – spun ei – inclusiv persoane din  cadrul sectorului de asigurari din cadrul ASF, Consiliul Concurenței, Parchetelor – care au omis să-și îndeplinească atribuțiile, din cadrul Oficiului de Combatere a Spălării Banilor.

“Aducem la cunoștința Ministerului Finanțelor că are o problemă dacă nu observă că inclusiv salariile unor directori din societățile de asigurări sau BAAR sunt de zeci de mii de Euro pe lună – cum este cazul domnului Mădălin Roșu, director al BAAR, dar care ocupă mai multe funcții în același timp – arat[ transportatorii.

În România, piața de asigurări a scăpat total de sub control, inclusiv din cauza neîndeplinirii atribuțiilor care le revin conform legii, de către unele persoane aflate în functii de conducere din cadrul ASF. Cel mai cunoscut exemplu este chiar domnul Cristian Roșu, vice-președinte al ASF, pe care întreaga piață îl consideră responsabil pentru dezechilibrele create. La fel stau lucrurile și în cazul Consiliului Concurenței, în mandatul prezentei conduceri a instituției, piața RCA devenind una de tip oligopol, în care dou[ companii de asigur[ri rău-platnice dețin peste 75% din piață. Aceste două companii sunt vizate de peste 90% din totalul reclamațiilor înregistrate la ASF și peste 90% din totalul litigiilor aflate pe rolul instanțelor de judecată. Rapoartele Autorității de Supraveghere Financiară reflectă o deteriorare continuă și semnificativă a conduitei societăților de asigurare, în condițiile în care service-urile auto sunt grav afectate de scumpirile din ultima perioadă și de un pronunțat deficit de personal calificat”.

Tot COTAR atrage aten’ia că prețul RCA crește fără nicio justificare (alta decât îmbogățirea asigurătorilor) ultimul val cu o creștere de peste 100% fiind chiar în aceste zile, odată cu oficializarea falimentului City Insurance.

Ei reamintesc că doar urmare a presiunii transportatorilor, care au ieșit în stradă la mitingurile organizate la nivel național din cauza exploziei prețurilor la RCA, Consiliul Concurentei a decis, în cele din urmă, să înceapă o anchetă care viza creșterea artificială a prețului RCA în perioada 2012 – 2016, societățile implicate fiind amendate abia în anul 2018, cu peste 53 milioane de euro.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Sigla Informatia Zilei

Recuperarea pierderii fiscale

Asculta acest articol Începând cu 1 octombrie 2012, au intrat în vigoare modificările şi completările referitoare la impozitul pe profit