Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

PROIECTUL “ȘCOLI SALVATOARE DE RÂURI”

Asociația “Copacul vieții” a distribuit 200 de cărți pentru elevii de la 11 școli

Asociația “Copacul vieții” a distribuit 200 de cărți pentru elevii de la 11 școli
Un număr de 480 de elevi și 22 de profesori au urmărit cu atenție și interes prezentările susținute
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

Asociația Ecologică ṣi Umanitară ,,Copacul vieţii” în cadrul proiectului “Ṣcoli salvatoare de râuri”, finanțat prin Programul ERASMUS +, în cursul lunii noiembrie a distribuit un număr de 200 de cărți de ecologie, ca suport didactic pentru susținerea orelor de educație ecologică la nivelul celor 11 unități de învățământ partenere în proiect, din județul Satu Mare.

 

Reamintim care sunt cele 11 școli: Școala Gimnazială „Ion Barbu” Ambud, Școala Gimnazială „Bem József” Cărăşeu, Școala Gimnazială Oar, Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Moftinu Mic, Școala Gimnazială Berveni, Școala Gimnazială „Csűri Bálint” Agriṣ, Școala Gimnazială Halmeu, Școala Gimnazială „Viorel Sălăgean” Beltiug ṣi liceele din municipiul Satu Mare: Liceul Teologic Romano-Catolic „Hám János” ṣi Liceul de Arte ,,Aurel Popp”.

 

Prezentare a proiectului și a cărților ecologice, în patru volume

 

Înainte de preluarea cărților de către profesorii coordonatori, reprezentanții asociației au făcut o amplă prezentare atât a proiectului cât și a cărților ecologice care au fost tipărite în patru volume: volumul 1 explică elevilor cum pot deveni salvatori ai râurilor, ce dăm noi râurilor, ce ne dau nouă râurile și cum putem preveni poluarea acestora.

 

Volumul II prezintă activitățile care se pot desfășura pentru a proteja cursurile de apă de deșeuri de plastic, ce se pot realiza din deșeuri de plastic în atelierele de reciclare pentru a contribui împreună, muncind în echipă la reducerea poluării la sursă. Volumul III tratează modul de comportament pe care trebuie să îl aibă un salvator de râu la școală, acasă, în atelierele de lucru, pe cursurile de apă și în lume. Iar volumul IV se adresează preșcolarilor care pot fi educați de către elevii mai mari prin citirea basmelor cu tentă ecologică din acest volum.

 

Un număr de 480 de elevi și 22 de profesori au urmărit cu atenție și interes prezentările susținute, urmând ca în următoarele trei luni: decembrie, ianuarie și februarie, profesorii coordonatori să transmită elevilor din cele 11 școli partenere cât mai multe informații atât teoretice cu ocazia orelor de educație ecologică, cât și practice în cadrul atelierelor de lucru, pentru ca în luna martie 2025, cu ocazia evenimentului ecologic „22 Martie- Ziua Mondială a Apei” , fiecare din cele 11 școli să devină școală salvatoare de râuri prin luarea în „custodie” a unei porțiuni de 500 de metri a râului cel mai apropiat de școală: Crasna, Someș sau Tur.

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns