Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

SĂRĂCIA AFECTEAZĂ PERFORMANȚA ȘCOLARĂ

Asociația Salvați Copiii semnalează deficiențele cronice din educație

Asociația Salvați Copiii semnalează deficiențele cronice din educație
Un fenomen tot mai întâlnit în școli este bullying-ul, la care 82% dintre elevi au asistat, iar 49% dintre aceștia afirmă că au fost victime.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

Un sfert dintre copiii români de vârstă liceală, mai exact 25,03%, nu frecventau școala în anul școlar 2022-2023, evidențiind astfel disparitățile majore din România. Rata abandonului școlar timpuriu variază semnificativ între marile orașe (3,3%), orașele mici și suburbii (14,3%) și mediul rural (27,5%), conform unei analize realizate de organizația Salvați Copiii.

 

 

În România, 25,8% din variația performanțelor școlare este explicată prin statutul socioeconomic al elevilor, în comparație cu media OCDE de 15,5%, o creștere față de evaluarea precedentă, care indica 18%. Organizația Salvați Copiii a analizat începutul anului școlar, atrăgând atenția asupra problemelor sistemice care duc la marginalizarea copiilor vulnerabili și la rezultate îngrijorătoare la testele PISA.

 

 

Abandonul și eșecul școlar continuă să fie o problemă gravă, afectând un număr tot mai mare de copii. Aproape 16% dintre elevii de gimnaziu și 25,03% dintre cei de vârstă liceală nu frecventau școala în anul școlar 2022-2023. În plus, 16,6% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani au finalizat doar studiile gimnaziale, un procent record în ultimii șase ani.

 

 

Discrepanțele regionale sunt semnificative, iar copiii din mediul rural sunt cei mai afectați, atât în ceea ce privește părăsirea timpurie a școlii, cât și rezultatele slabe la evaluarea națională. Aproximativ 40% dintre elevii care au început școala acum nouă ani nu au reușit să obțină o medie peste 5 la finalul gimnaziului, iar 15,42% dintre elevi nici măcar nu au ajuns la finalul clasei a VIII-a.

 

 

Testele PISA arată că aproape jumătate dintre elevii români de 15 ani au competențe scăzute la matematică (48,6%), științe (44%) și lectură (41,7%), în comparație cu media UE. Statutul socioeconomic influențează performanța școlară în mod semnificativ, în România diferența dintre elevii cei mai avantajați și cei mai dezavantajați fiind de 132 de puncte la matematică, comparativ cu media OCDE de 93 de puncte.

 

 

Potrivit unui sondaj realizat la finalul anului 2022, peste jumătate dintre elevii de gimnaziu și liceu își doresc să plece din România, iar o treime vor să își continue studiile în străinătate. Motivele principale includ oportunitățile educaționale și nemulțumirea față de condițiile de viață din țară. Percepția elevilor asupra relevanței educației s-a deteriorat semnificativ în ultimii 10 ani, majoritatea considerând că școala nu îi pregătește adecvat pentru viitor.

 

 

Un fenomen tot mai întâlnit în școli este bullying-ul, la care 82% dintre elevi au asistat, iar 49% dintre aceștia afirmă că au fost victime. Cyberbullying-ul este de asemenea răspândit, cu 45% dintre elevi asistând frecvent la astfel de incidente pe rețelele sociale.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns