Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

PIERDERE ÎN GREUTATE

Beneficiile vișinelor – Bogate în fibre și vitamine, excelente în cura de slăbire

Beneficiile vișinelor – Bogate în fibre și vitamine, excelente în cura de slăbire
Consumate proaspete, vișinele au multe beneficii pentru sănătate, și pot contribui inclusiv la accelerarea pierderii kilogramelor în plus. Bogate în fibre și vitamine, dar conținând mai puțin zahăr decât cireșele, vișinele sunt excelente în cura de slăbire, dar le poți folosi și în rețete mai calorice pentru ocaziile în care vrei să te răsfeți.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Consumate proaspete, vișinele au multe beneficii pentru sănătate, și pot contribui inclusiv la accelerarea pierderii kilogramelor în plus. Bogate în fibre și vitamine, dar conținând mai puțin zahăr decât cireșele, vișinele sunt excelente în cura de slăbire, dar le poți folosi și în rețete mai calorice pentru ocaziile în care vrei să te răsfeți.

 

 

Deși sunt mai acre decât suratele lor, cireșele, sunt și ele apreciate pentru gustul bogat, mai ales de către persoanele care nu se dau în vânt după fructele prea dulci. Aceste fructe pot să îți vină în ajutor și atunci când ești la cura de slăbire, dar poți să le consumi cu încredere și ca parte a stilului tău alimentar obișnuit, proaspete, uscate, ca atare sau în diverse preparate dulci ori savuroase.

 

 

Vișinele conțin vitaminele A și C și cantități mici de sodiu, proteine, calciu, acid folic și fier și au o serie de beneficii pentru sănătate. Unele cercetări au arătat că vișinele conțin antioxidanți, cum ar fi acidul elagic și quercetina, care pot lupta împotriva celulelor canceroase. Aceste fructe sunt, de asemenea, o sursă de melatonină, care ar putea ajuta la protejarea organismului de cancerul de sân. Acești antioxidanți au rolul de a căuta și de a neutraliza radicalii liberi și alte substanțe nedorite care pot duce la inflamații cronice și boli.

 

 

 

Au proprietăți antiinflamatoare

 

Vișinele calmează durerile musculare cu ajutorul antocianinelor, acele substanțe naturale care le dau culoarea roșie. Antocianinele reduc stresul oxidativ la nivel muscular și articular, având proprietăți antiinflamatoare. Sucul de vișine sau fructele consumate crude pot calma durerile produse de febra musculară.

 

 

 

 

Utile pentru vedere și piele

 

Aceste fructe contribuie la protejarea vederii și la menținerea elasticității pielii, cu ajutorul betacarotenului și întârzie astfel efectele îmbătrânirii, cum ar fi ridurile premature. Vișinele conțin antioxidanți care ajută la menținerea tinereții mai mult timp, protejând împotriva radicalilor liberi și susțin sănătatea articulațiilor, prin reducerea acidului uric, cu ajutorul antocianinelor. De asemenea, tegenerează țesuturile și spijină digestia.

 

 

 

 

Ajută la slăbit

 

Printre beneficiile vișinelor se numără și acela că le poți mânca atunci când ești la cura de slăbire. Vișinele susțin scăderea în greutate, având efect diuretic și contribuind la eliminarea toxinelor, ca parte a unui stil alimentar sănătos.

 

 

 

 

Pot scădea riscul de diabet

 

Antocianinele au fost, de asemenea, studiate în legătură cu diabetul, deoarece acești antioxidanți pot ajuta organismul să producă insulină, care este la rândul ei folosită pentru a regla nivelul de zahăr. Acest lucru face ca aceste fructe să fie bune atât pentru persoanele diabetice, cât și pentru cele cu risc de a dezvolta boala.

 

 

 

 

Îmbunătățesc calitatea somnului

 

Potrivit unor cercetări recente, melatonina prezentă în vișine poate fi un remediu natural pentru afecțiuni legate de somn, contribuind la reducerea insomniei și a anxietății înainte de culcare.

 

 

 

 

Calmează durerile asociate cu guta

 

Beneficiile vișinelor includ și tratarea naturală a gutei. Vișinele pot ajuta la scăderea nivelului de acid uric din sânge, ceea ce poate ajuta, în continuare, la prevenirea gutei, precum și la calmarea durerilor provocate de această boală.

 

 

 

 

Cum ții dieta cu vișine?

 

Există mai multe feluri în care poți ține o dietă cu vișine:

1. Poți să consumi zilnic între 500 de grame și un kilogram și jumătate de vișine, timp de șapte zile.
2.  O altă variantă ar fi să consumi câte o cană de vișine la fiecare masă sau o cană de suc proaspăt de vișine, tot zilnic, timp de o săptămână.
3. Alternezi vișinele, cireșele și caisele, consumând zilnic câte un kilogram, la alegere.
4. Înlocuiești una dintre mesele zilei cu o porție de vișine, timp de o săptămână.
5. Folosești vișine în smoothiuri sănătoase în fiecare dimineață, în diverse combinații.

 

 

Poți crește perioada de dietă cu vișine la două și chiar la trei săptămâni dacă vezi că te simți bine astfel, cât ține sezonul lor. Dacă ai sensibilitate gastrică, însă, renunță la genul acesta de dietă, întrucât vișinele au efect diuretic, laxativ și depurativ.

 

 

 

 

Citește și:

 

Fructe uscate recomandate în dietă

 

Supă de vișine

 

La Rătești, o femeie s-a răsturnat cu duba plină cu vișine

 

 

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns