Volkswagen a anunţat recent că va înceta definitiv producţia maşinilor Beetle, începând cu 2019, punând astfel capăt istoriei unui automobil-emblemă care din 1930 a fost îndrăgit de zeci de generaţii.
Istoria îndrăgitei „broscuţe” începe înaintea celui de-al Doilea Război Mondial. Modelul original Beetle, conceput de Volksvagen în 1930, a ajuns de la un produs identificat cu imaginea lui Adolf Hitler la un simbol al renaşterii germane ca putere economică şi industrială după cel de-al Doilea Război Mondial.
Compania era condusă la acea vreme de Ferdinand Porsche, care avea susţinere din partea lui Adolf Hitler, iar după ce acesta devine cancelar îşi doreşte să producă o maşină a poporului. Astfel, în 1939 la inaugurarea fabricii liderul german preciza că maşina va purta numele de KDF-Wagen – care înseamnă “putere prin veselie”. În 1937, maşina ajunge să coste mai puţin decât o motocicletă – 400 de dolari.
În 1960, Beetle era deja un automobil iconic pentru generaţia postbelică. Cu toate că numele de Beetle şi Bug au fost adoptate rapid de către publicul larg, abia începând cu august 1967 compania începe să-i folosească numele în materialele promoţionale. Înainte, maşinuţa era denumită fie Type I, fie 1200, 1300 sau 1500, acestea fiind numele sub care era comercializată în Europa înainte de 1967.
În 1979, Volkswagen a întrerupt vânzările broscuţei din Statele Unite, dar a continuat producţia pentru Mexic şi America Latină.
La jumătatea anilor 1990, într-un moment în care Volkswagen se străduia să relanseze vânzările în Statele Unite, şeful executiv Ferdinand Piech a încercat să reînvie şi să modernizeze designul distinctiv Beetle, pionieratul bunicului său, Ferdinand Porsche. Rezultatul a fost o maşină în formă de semilună, numită “New Beetle”, lansată în 1998. Noul model Beetle a fost un adevărat succes în primii ani.
Citește și:
O veche fabrică românească se pregăteşte să facă piese pentru Volkswagen şi Ford
Fii primul care comentează