

Comisia Europeana lanseaza campania “We Mean Business”, campanie al carei scop este sa incurajeze societatile sa creeze mai multe plasamente pentru stagiari pentru a spori competentele tinerilor si capacitatea de insertie profesionala a acestora.
In acelasi timp, stagiile pot ajuta tinerii sa aiba o tranzitie lina de la educatie si formare profesionala la un prim loc de munca bun.
De asemenea, plasamentele pot aduce beneficii societatilor, permitandu-le sa identifice potential excelenti angajati viitori care ar putea, cu ideile lor inovatoare, sa fie esentiali pentru productivitatea si competitivitatea viitoare. in perioada 2012-2013, Comisia va oferi sprijin financiar pentru un total de 280 de mii de plasamente prin intermediul programelor Leonardo da Vinci si Erasmus pentru studentii din domeniul formarii profesionale si pentru cei din invatamantul superior.
Androulla Vassiliou, comisar european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret, a declarat ca programul “We Mean Business” va sprijini eforturile statelor membre de combatere a somajului in randul tinerilor, care a atins niveluri inacceptabil de ridicate in unele tari din UE. “In special, dorim sa atragem atentia asupra valorii plasamentelor internationale, care pot imbunatati competentele lingvistice ale individului si care il pot ajuta sa fie mai increzator si mai adaptabil. Studiile noastre arata ca angajatorii apreciaza din ce in ce mai mult aceste tipuri de competente”.
In paralel cu campania We Mean Business, Comisia a adoptat pe 18 aprilie un pachet cuprinzator de noi masuri in scopul obtinerii unei redresari generatoare de noi locuri de munca. Unul dintre obiectivele principale ale acestuia va fi sa stimuleze recrutarea in economia ecologica, serviciile de sanatate si tehnologia informatiei si comunicarii.
Fii primul care comentează