…cu bani gheață, peste 56% dintre români optând pentru această modalitate de plată, în timp ce 26% dintre respondenţi au afirmat că vor folosi un card de debit, iar 11% un card de credit. De asemenea, plăţile cu cu ceasul sau cu telefonul vor fi în procentaje mult mai reduse.
“Mall-urile rămân destinaţia preferată pentru cumpărăturile de sărbători (45% dintre respondenţi), iar producătorii locali urcă pe locul doi (circa 22% dintre respondenţi), devansând cumpărăturile online (17,43%). Indiferent dacă reuşesc sau nu să pună bani deoparte, peste 60% dintre cei chestionaţi îşi planifică din timp lista de cadouri şi încearcă să se încadreze în bugetul planificat, în timp ce 34% dintre respondenţi cumpără sporadic în decembrie, în funcţie de oportunităţi”, susţin autorii sondajului.
În ceea ce priveşte bradul de Crăciun, 54% dintre cei chestionaţi aleg un brad artificial şi 20,75% îşi cumpără brad natural. Pe de altă parte, peste 17% dintre respondenţi susţin că nu fac brad de Crăciun şi un procentaj redus, sub 8%, vor cumpăra brad la ghiveci.
“Bugetul pentru brad va fi scutit de către 31% dintre respondenţi, care au cumpărat deja din anii trecuţi brad artificial. Alţi 23% dintre respondenţi vor aloca între 60 şi 150 de lei pentru cumpărarea unui brad, 15,5% vor cheltui între 30 şi 60 de lei, iar sume mai mari de 150 de lei vor cheltui pe brad 14% dintre cei chestionaţi”, mai arată cercetarea.
Cel mai mare impact asupra cheltuielilor de Crăciun l-a avut, pentru circa 50% dintre români, creşterea preţurilor la alimente.
În acelaşi timp, peste 40% dintre români strâng bani din timp pentru cheltuielile de Sărbători, iar pentru cei mai mulţi cheltuielile pentru cadouri nu depăşesc 500 de lei.
La întrebarea care a fost cel mai mare impact asupra cheltuielilor de Crăciun, jumătate dintre respondenţi au menţionat creşterea preţurilor la alimente, iar circa 43% au indicat creşterea preţurilor la utilităţi (gaze, întreţinere, electricitate).
“Bugetul pentru cadourile de Sărbători? – 57% dintre respondenţi au răspuns că vor cheltui sub 500 de lei, iar un procentaj de 28% îşi propun să cheltuie între 500 şi 1.000 de lei. Procentul celor care vor să cheltuiască mai mult de 2.000 de lei este relativ mic, de doar 4,4%”, mai arată sondajul.
În privinţa sursei banilor pentru această perioadă, 41% susţin că strâng bani din timp, iar 40% cheltuie din salariul din luna curentă. Un număr mai mic de respondenţi cheltuie de pe cardul de credit/overdraft (7% dintre respondenţi), din prime/bonusuri (7%) şi circa 5% se împrumută de la rude sau prieteni.
CITEȘTE ȘI:
Este bine că firmele nu mai pot vinde/cumpăra cu bani cash dacă totalul este peste 2.000 de lei?
Fii primul care comentează