Image 1
Image 2

SURSĂ DE ENERGIE

Cele mai bune surse naturale de vitamina C

Vitamina C este implicată în numeroase procese care se pretrec în organismul uman. Are un rol esențial în susținerea sistemului de apărare al organismului, încetinește procesele degenerative, stimulează produția de colagen și L-carnitină.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

De asemenea, mai ajută la reglarea tensiunii arteriale, este implicată în procesul de creștere a părului și unghiilor. Cu alte cuvinte, este vitală pentru organismal uman. Pentru a funcționa la parametri normali, o femeie are nevoie de 75 mg, iar un bărbat are nevoie de 90 mg. Femeile care urmează să devină mame, au nevoie de 85 mg, iar cele care alăptează trebuie să consume do doză zilnică de până la 120 mg. Fumătorilor le este recomandat să consume cu 35 mg mai mult acid ascorbic decât nefumătorii. Pentru a asimila cât mai bine această vitamină vitală, este necesar să provină dintr-o sursă naturală și, pe cât posibil, din alimente. Organismul nu poate asimila vitamine din surse artificiale deoarece organismul nu poate procesa nimic din ce provine din surse sintetice. Aveți mai jos câteva din cele mai bune surse de vitamina C, la îndemâna oricui. Cătina, prima în topul celor mai bune alimente de vitamina C se poate găsi, la ora actuală, în piețele din municipiul Satu Mare, la producători locali, sub formă congelată.

Cătina, cel mai bun furnizor de vitamina C, dar care conține o multitudine de alte vitamine și minerale

Cătina ocupă detașat locul I în topul alimentelor bogate în vitamina C. Este vorba despre 2500 mg per 100 de grame de produs. Tocmai din acest motiv a fost denumită și “ginsengul românesc”. Este recomandat a se consuma în stare crudă, pentru a fi asimilată cât mai bine de către organism. Mai poate fi administrată sub formă de pastă, ulei sau ceai infuzat. Imediat după cătină, pe locul II în topul alimentelor bogate în acid ascorbic sau vitamina C regăsim măceșele. Au o concentrație de vitamina C de 2000 mg per suta de grame de produs. Se găsește în plafare sub formă de ceai, ulei, și se consumă dimineața, pe stomacul gol, de preferat. Cunoscute drept cireșe portoricane sau vișine tropicale, fructele arborelui de Acerola se mănâncă proaspete. De alfel, pentru asigurarea necesarului zilnic de vitamina C este suficientă consumarea unui singur fruct. La noi în țară se găsesc mai ușor sub formă de pulbere, având aceleași proprietăți curative precum fructul întreg. În cazul acesta, este vorba despre o concentrație de acid ascorbic de 1600 mg, la 100 de grame de fruct.

Coacăzele negre sunt bogate în fier și potasiu

Coacăzele negre, pe lângă cantitatea mare de fier șI potasiu, conțin și o cantitate considerabilă de vitamina C. Este vorba despre 200 mg per 100 de grame de produs.

Unul din fructele bogate în vitamina C este kiwi și are capacitatea de a asigura 125% din necesarul zilnic de vitamina C, prin ingerarea a 100 de grame de fruct. Condiția este ca acesta să fie consumat în stare crudă. Un loc în topul alimentelor cu o concentrație semnificativă de vitamina C este și broccoli. Are o concentrație de acid ascorbic egală cu cea a fructului kiwi. Din păcate, dacă este preparat termic, își pierde o bună parte din nutrienți, inclusiv din concentrația de vitamina C. Citricele sunt mai sărace în acid ascorbic decât credem. Deși nu este pe placul tuturor, din cauza gustului, ardeiul iute reprezintă o bună sursă de vitamina C. Pare greu de crezut, însă este o alegere cât se poate de bună, mai ales că se află la același nivel în top cu varza de Bruxelles. Următorul loc în ierarhie îl ocupă citricele. Cu toții știm că lămâia combate răceala și gripa și că ajută mult sistemul imunitar. Lămâia are doar 40 de mg per suta de grame de produs, la fel ca pepenele galben. Trebuie menționat că o portocală are 50 de miligrame de acid ascorbic per suta de grame de produs.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with