Image 1
Image 2
Acasa

FRAUDA ONLINE

Cele mai frecvente tipuri de fraudă online de care se tem românii

Patru din zece români declară că au întâmpinat mai multe fraude sau tentative de fraudă online în ultimele 12 luni, comparativ cu trecutul...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

.. iar 75,8% se tem că ar putea deveni victime ale escrocilor online în viitor, conform unui studiu realizat de o companie de AI şi analytics.
32% dintre români afirmă că nu au căzut niciodată victime ale unor fraude online şi 19% dintre respondenţi au fost fraudaţi de trei sau mai multe ori.
“Aproape la unison, românii (9 din 10) consideră că organizaţiile, companiile sau instituţiile cu care aceştia interacţionează ar trebui să facă mai multe pentru a-i proteja de tentative de fraudă. Tot la fel de mulţi români consideră că sunt mult mai conştienţi în prezent de posibile ameninţări cibernetice decât erau în trecut. Aproape 8 din 10 români afirmă că instituţiile financiare cu care colaborează le-au pus la dispoziţie informaţii despre măsurile pe care le iau pentru a preveni frauda. 5 din 10 români acordă beneficiul îndoielii dacă primesc un apel necunoscut şi încearcă să determine dacă e vorba de un apel legitim”, se menţionează într-un comunicat al companiei, potrivit Agerpres.
Studiul SAS mai semnalează că cele mai întâlnite tipuri de fraudă online de către români sunt: încercarea de a obţine detalii bancare – 57,9%; încercarea de a obţine date personale – 54,4%; asumarea identităţii unor organizaţii reputabile sau a unor autorităţi oficiale – 21%; pretexte că persoana contactată este datoare cu sume de bani – 10,5%; afirmaţii că persoana contactată a câştigat bani/ un premiu – 45,5%; bani extraşi fraudulos din contul bancar – 12,1%; pretexte că persoana contactată este eligibilă pentru returnarea unor bani/ taxe – 12,8%; pretexte că victima nu a plătit o sumă completă, pentru o livrare, de exemplu – 8,5%; încercarea de a câştiga încrederea victimei înainte de a cere bani – 18,7%; altele – 3,4%.
Cele mai folosite canale pentru încercarea de a frauda clienţii au fost telefonul fix (17,6%), telefonul mobil (67,1%), email ( 64,8%), SMS/ WhatsApp (48,6%), poştă (4,6%), social media (43,1%) etc.
Pe de altă parte, studiul subliniază că opt din zece români intervievaţi afirmă că sunt dispuşi să folosească metode biometrice de autentificare (recunoaştere facială, a amprentei, etc.) pentru a-şi securiza mai bine plăţile şi tranzacţiile online. În paralel, patru din zece persoane preferă o parolă statică pentru logarea în conturile aferente plăţilor online, în vreme ce 6 din 10 vor să se bazeze pe sisteme biometrice.

 

Ciornă automată