Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

LICITAȚII DE ARTĂ

Cele mai scumpe zece opere de artă scoase la licitații in 2023

Pe poziția a opta: Gerhard Richter, „Alster (Hamburg)”, 1963, ulei pe pânză, 62 x 84 centimetri: preț de ciocan 1,7 milioane de euro (estimare 1 până la 1,5 milioane) pe 8 decembrie la Ketterer din München
Singurul artist în viață care a ajuns în top zece al pieței de artă de licitații în 2023 , este încă o dată, Gerhard Richter , a cărui pictură timpurie alb-negru în stilul foto a fost vândută la Ketterer din München. cu un preț de 1,8 milioane de euro.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

Lotul de top al anului: Alexej von Jawlensky, „Fata cu împletitură”, 1910, ulei pe carton pe masonit, 69,5 x 49,5 centimetri: preț de ciocan 5,3 milioane de euro (estimare 3,5 milioane) pe 9 iunie la Ketterer din München
Lotul de top al anului: Alexej von Jawlensky, „Fata cu împletitură”, 1910, ulei pe carton pe masonit, 69,5 x 49,5 centimetri: preț de ciocan 5,3 milioane de euro (estimare 3,5 milioane) pe 9 iunie la Ketterer din München

 

 

Singurul artist în viață care a ajuns în top zece al pieței de artă de licitații în 2023 , încă o dată, Gerhard Richter , a cărui pictură timpurie alb-negru în stilul foto „Alster ”  – și a devenit a noua cea mai scumpă operă de artă scoasă la licitație în acest  an. Anul trecut, o „Pictură abstractă” a pictorului a ajuns pe locul zece cu 1,4 milioane de euro. Richter a traversat criza multiplă din 2023 într-o ușoară creștere.

 

 

Pe locul doi: Pablo Picasso, „Buste de femme”, 1971, ulei pe pânză, 92 x 72,5 centimetri: preț de ciocan 3,4 milioane de euro (estimare 1,5 milioane) pe 5 iulie la Van Ham din Köln
Pe locul doi: Pablo Picasso, „Buste de femme”, 1971, ulei pe pânză, 92 x 72,5 centimetri: preț de ciocan 3,4 milioane de euro (estimare 1,5 milioane) pe 5 iulie la Van Ham din Köln

 

 

 

 

După ce un autoportret realizat de Max Beckmann la Grisebach din Berlin a stabilit un record național de licitație de 20 de milioane de euro în 2022, iar licitația pentru cea mai mare parte a excepționalei colecții Gerling cu artă expresionistă de top l-a ajutat pe concurentul său Ketterer din München în 2022  a realiza vânzări record de peste 100 de milioane de euro pentru prima dată, veniturile din acest an au fost ceva mai modeste.

 

 

 

Pe locul trei: Wassily Kandinsky, „Murnau”, 1906, ulei pe carton, 32,9 x 40,5 centimetri: preț de ciocan 3,2 milioane de euro (estimare 1,5 până la 2,5 milioane) pe 8 decembrie la Ketterer din München
Pe locul trei: Wassily Kandinsky, „Murnau”, 1906, ulei pe carton, 32,9 x 40,5 centimetri: preț de ciocan 3,2 milioane de euro (estimare 1,5 până la 2,5 milioane) pe 8 decembrie la Ketterer din München

 

 

 

Lucrurile au mers bine la Köln. La Van Ham, în cea de-a 500-a licitație a companiei, în concordanță cu anul lui Picasso, o lucrare târzie a spaniolului, tabloul „Buste de femme”, și-a schimbat proprietarul pentru 3,4 milioane de euro. Cumpărătorul a plătit 4,3 milioane inclusiv taxe, ceea ce a contribuit semnificativ la vânzările anuale raportate de 53,8 milioane de euro. Este cel mai bun din istoria companiei și al doilea cel mai bun dintre casele de licitații din acest an, dintre care cele mai puternice șase împreună au generat o cifră de afaceri totală raportată de 289 de milioane de euro. Lempertz raportează și o creștere: vânzările au crescut cu 6,5 la sută față de anul precedent. Acesta ar fi atunci un rezultat curent de aproximativ 53,4 milioane de euro. De data aceasta, cea mai importantă piesă de prestigiu a casei din Köln a fost un tablou impresionant al expresionistului Max Pechstein .

 

 

 

Pe locul patru: Max Pechstein, „Autoportret, minciună”, 1909, ulei pe pânză, 73,5 x 98,5 centimetri: preț de ciocan 2,5 milioane de euro (estimare 1,5 până la 2 milioane) la 1 decembrie la Lempertz din Köln
Pe locul patru: Max Pechstein, „Autoportret, minciună”, 1909, ulei pe pânză, 73,5 x 98,5 centimetri: preț de ciocan 2,5 milioane de euro (estimare 1,5 până la 2 milioane) la 1 decembrie la Lempertz din Köln

 

 

Vânzarea subliniază încă o dată importanța picturii expresioniste pentru piața de artă. Ea domină cu încredere primele zece licitații, conduse acum de „Fata cu împletitură” a lui Alexej von Jawlensky, care le-a retrogradat pe toate celelalte  cu un preț de ciocan de 5,3 milioane de euro în sala de licitații Ketterer.

 

 

Pe locul cinci: Konrad Klapheck, „The Hunt for Happiness”, 1984, (cu desen preliminar) desen cu cărbune peste ulei pe pânză, în total 300 pe 310 centimetri: preț de ciocan 2 milioane de euro (estimare 400.000) pe 8 decembrie la Ketterer la Munchen
Pe locul cinci: Konrad Klapheck, „The Hunt for Happiness”, 1984, (cu desen preliminar) desen cu cărbune peste ulei pe pânză, în total 300 pe 310 centimetri: preț de ciocan 2 milioane de euro (estimare 400.000) pe 8 decembrie la Ketterer la Munchen

 

 

 

Lotul de sus i-a aparținut cândva lui Clemens Weiler, autorul primului catalog raisonné Jawlensky, care l-a achiziționat de la moștenitorii artistului: proveniență de primă clasă. La un sfert de secol de la Declarația de la Washington privind bunurile culturale furate în epoca nazistă care sau confiscate din cauza persecuției, autoportretul lui Pechstein este acum la Lempertz, la fel ca și poza sa „The Resting One”, care a fost licitată la Ketterer pentru 1,8 milioane. euro și a fost vândut de la Neue Nationalgalerie moștenitorilor a fost retrocedat fostului proprietar Ismar Littmann, care a fost persecutat ca evreu.

 

 

Tot pe locul cinci: Franz Marc, „Green Horse”, 1912, tempera pe hârtie întinsă de culoarea caprisului, 22,5 pe 35,5 centimetri: preț de ciocan 2 milioane de euro (estimare 600.000 până la 800.000) pe 9 iunie la Ketterer din München
Tot pe locul cinci: Franz Marc, „Green Horse”, 1912, tempera pe hârtie întinsă de culoarea caprisului, 22,5 pe 35,5 centimetri: preț de ciocan 2 milioane de euro (estimare 600.000 până la 800.000) pe 9 iunie la Ketterer din München

 

 

Locul șase: Lyonel Feininger, „Clouds over the Sea I”, 1923, ulei pe pânză, 36 pe 60 de centimetri: preț de ciocan 1,9 milioane de euro (estimare 800.000 până la 1,2 milioane) pe 30 noiembrie la Grisebach din Berlin
Locul șase: Lyonel Feininger, „Clouds over the Sea I”, 1923, ulei pe pânză, 36 pe 60 de centimetri: preț de ciocan 1,9 milioane de euro (estimare 800.000 până la 1,2 milioane) pe 30 noiembrie la Grisebach din Berlin

 

 

Pe locul al șaptelea: Max Pechstein, „The Resting One”, 1911, ulei pe pânză, 75 pe 101 centimetri: preț de ciocan 1,8 milioane de euro (estimare 1,2 milioane până la 1,8 milioane de euro) pe 9 iunie la Ketterer din München
Pe locul al șaptelea: Max Pechstein, „The Resting One”, 1911, ulei pe pânză, 75 pe 101 centimetri: preț de ciocan 1,8 milioane de euro (estimare 1,2 milioane până la 1,8 milioane de euro) pe 9 iunie la Ketterer din München

 

 

Pe poziția a opta: Gerhard Richter, „Alster (Hamburg)”, 1963, ulei pe pânză, 62 x 84 centimetri: preț de ciocan 1,7 milioane de euro (estimare 1 până la 1,5 milioane) pe 8 decembrie la Ketterer din München
Pe poziția a opta: Gerhard Richter, „Alster (Hamburg)”, 1963, ulei pe pânză, 62 x 84 centimetri: preț de ciocan 1,7 milioane de euro (estimare 1 până la 1,5 milioane) pe 8 decembrie la Ketterer din München

 

 

 

Locul al nouălea: Caspar David Friedrich, „Karlsruher Sketchbook”, 1804, 33 de pagini cu desene în creion, unele cu spălare sepia, aproximativ 18,4 × 11,8 centimetri: preț de ciocan 1,45 milioane euro (estimare 1 până la 1,5 milioane) pe 30 noiembrie la Grisebach în Berlin
Locul al nouălea: Caspar David Friedrich, „Karlsruher Sketchbook”, 1804, 33 de pagini cu desene în creion, unele cu spălare sepia, aproximativ 18,4 × 11,8 centimetri: preț de ciocan 1,45 milioane euro (estimare 1 până la 1,5 milioane) pe 30 noiembrie la Grisebach în Berlin
Acasa
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

INTELIGENTA ARTIFICIALA

Inteligența Artificială la intersecția tehnologiei și filosofiei: O explorare a conștiinței, eticii și viitorului

În prezent, nu este ușor să găsești un subiect mai relevant și mai rapid în dezvoltare decât filosofia inteligenței artificiale. Filosofii există de mai mult timp decât computerele și încearcă să rezolve unele dintre întrebările despre AI care au apărut în ultima vreme. Cum funcționează mintea? Este posibil ca mașinile să acționeze inteligent ca oamenii și, dacă da, au ele minți reale, „conștiente”? Care sunt implicațiile etice ale mașinilor inteligente? Și, în sfârșit, este posibil să creăm o adevărată inteligență artificială?