
La Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” din Iași, Teodor-Anton Ionescu, fiul directoarei adjuncte, a beneficiat de un examen aparte — a avut la dispoziție o oră suplimentară și o sală exclusivă, fără prezența colegilor, departe de orice „zgomot” sau „agitație”. Un alt elev care a primit tratament preferențial a fost Nicholas-Christian Giugastru, fiul unei profesoare de geografie. Acesta a obținut împreună cu mama sa statutul de CES (Cerințe Educaționale Speciale) abia în ultimul an, pe baza unui diagnostic de ADHD, stabilit chiar înaintea examenului.
Solicitările pentru accesul la înregistrările video realizate în timpul examenelor au fost refuzate, deși supravegherea este obligatorie — ceea ce ridică semne de întrebare privind transparența la „Alecsandri”.
Nemulțumirile părinților și colegilor sunt evidente, iar zvonurile despre „favoritisme” au început să circule prin liceu.
„Acești elevi au participat la programe Erasmus pe criterii de performanță. Însă acum, la examen, am aflat că au fost considerați cu cerințe speciale și au beneficiat de avantaje atât la timp, cât și la condițiile de susținere a probei.”
Pe coridoare se aude des: „Nu a fost un examen, ci mai degrabă un tratament VIP, complet cu oră în plus.”
Fii primul care comentează