Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Conflict pe tema pierderii unui post de profesoară la Liceul de Industrie Alimentară. Profesoara Ana Damian contestă în instanţă hotărârea Consiliului de administraţie al liceului

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

directoare emil paladeCu puţin timp în urmă, Inspectoratul Şcolar Judeţean Satu Mare a anunţat lista cu cele 61 de cadre didactice aflate în restrângere totală de activitate începând cu 1 septembrie 2015 (http://www.satmar.ro/web/document.php?id=316).

 


Despre cauzele acestui fenomen, în general, precum şi despre soluţiile pe care le preconizează Inspectoratul Şcolar Judeţean, am stat de vorbă cu Călin Durla, inspector de personal. Potrivit interlocutorului, cauza principală a restrângerilor de activitate este în principal scăderea natalităţii şi într-o măsură mai mică emigraţia. Inspectorul Călin Durla s-a manifestat optimist în privinţa soluţionării tuturor cazurilor. “Pentru toţi vor fi soluţii fie prin transfer, fie prin detaşare”, ne spune interlocutorul.
Nemulţumiri la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară
Nu toţi profesorii împărtăşesc optimismul inspectorului Călin Durla. Astfel, am aflat că există mai multe nemulţumiri din cauza restrângerilor de activitate în mai multe cazuri, cel mai acut manifestându-se la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară George Emil Palade Satu Mare. Acolo, pe catedra de tehnologia informaţiei şi comunicare (TIC), două profesoare – Ana Damian şi Daniela Moale (în 2014) – au acţionat instituţia în contencios administrative. Pe motive diferite, ele au contestat procedura (prevăzută în metodologie), fiind nemulţumite de hotărârile Consiliului de administraţie la nivel de unitate.
Cazul profesoarei Ana Damian
Ne vom ocupa exclusiv de cazul profesoarei de tehnologia informaţiei şi comunicare (TIC), Ana Damian, din partea căreia s-a manifestat solicitarea de sprijin din partea redacţiei (prin intermediul soţului său – Titus Damian). Ea a fost propusă de Consiliul de administraţie al Liceului Tehnologic de Industrie Aliementară pentru a intra în restrângere totală de activitate. Mai pe româneşte, ea urmează să-şi piardă postul de profesoară de la acest liceu.
Argumentul principal pe care profesoara îl aduce în favoarea sa constă în faptul că doar ea a predat disciplina TIC la clasele de limbă maghiară, fapt care, în opinia sa, i-ar conferi prioritate în opţiunea pentru a se menţine pe post. Argumentaţia sa este susţinută de obţinerea unui Certificat European de Competenţă Lingvistică în Limba Maghiară, eliberat de Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca. Mai mult decât atât, Ana Damian are continuitate atât la clasele cu predare în limba română cât şi la cele cu predare în limba maghiară, în timp ce colega ei a predat numai la clase cu limba de predare română, neavând continuitate la clasele cu limba de predare maghiară.
Cum poate dispărea un avantaj
Pe tema acestei situaţii conflictuale, am stat de vorbă atât cu Ildiko Buda, directoare, cât şi cu Izabela Sava, directoare adjunctă a liceului.
Întrucât metodologie permite, conducerea liceului, cu aprobarea Inspectoratului Şcolar Judeţean, a constituit o comisie de “evaluare obiectivă”, care a organizat un test de limbă maternă. În urma susţinerii acestui test, promovat de profesoara Daniela Moale, avantajul pe care profesoara Ana Damian conta a dispărut şi astfel a ajuns pe locul II, fiind trecută în restrângere de activitate, fără să se ţină seama de nivelul său superior de competenţă în stăpânirea limbii maghiare ca limbă de predare a disciplinei TIC. De asemenea, nu a contat nici competenţa unei universităţi în comparaţie cu o comisie constituită ad-hoc în liceu de unii profesori de specialităţi fără legătură cu subiectul examenului.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

2 comentarii

Lasă un răspuns