Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

DESPRE CARNE

Consumul zilnic de carne duce la creșterea în greutate

Consumul zilnic de carne duce la creșterea în greutate
Consumul de carne în fiecare zi ne poate cauza probleme grave de sănătate, în special dacă o preparăm cu ulei, are urme de arsuri sau o combinăm nepotrivit.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Dintre toate alimentele sau ingredientele de bază, carnea poate fi cel mai toxic aliment, concentrând, pe lângă antibiotice și hormoni, acceleratori de creștere și pesticidele și chimicalele din vegetale, furaje și cerealele consumate de animale.

 

De aceea, specialiștii se reîntorc la vechile obiceiuri din bătrâni, și anume postul. Se pare că respectarea celor patru posturi anuale precum și cruțarea organismului de carne, de două ori pe săptămână, pot menține sănătatea pe termen lung.
Un studiu arată că cei care consumă zilnic carne au mult mai des probleme de tranzit intestinal, constipație, o imunitate redusă, sensibilitate hepatică mărită și o tendință mult mai mare de a acumula țesut adipos și de a crește în greutate. Mai grav este că, la ora actuală, medicii au observat cum consumul frecvent de carne a fost asociat cu apariția mai multor forme de cancer, printre care cancerul de colon, cel rectal, hepatic și ovarian.

 

 

Consumul de carne generează în sistemul digestiv acizi biliari în exces. Aceștia ajung în colon, unde irită puternic mucoasa. Este demonstrat faptul că, la nivelul colonului, o cantitate prea mare de acizi biliari poate determina cancerul de colon. Conform site-ului doc.ro ;i persoanele care mănâncă în mod regulat carne friptă sau prăjită prea mult au un risc cu 60% mai mare să se îmbolnăvească de cancer pancreatic, potrivit cercetătorilor de la universitatea americană din Minnesota.
“Am găsit dovezi ce arată că reducerea expunerii la căldură, atunci când se gătește carnea, este o modalitate foarte eficientă pentru anumite persoane de a reduce riscul îmbolnăvirii de cancer pancreatic”, a declarat dr. Kristin Anderson, de la Universitatea din Minnesota.

 

 

Carnea bine făcută, aproape arsă, la grătar, pe tavă sau în ulei conține substanțe chimice care cauzează cancer, printre care aminele heterociclice. Mai multe studii au arătat o legătură între acești compuși chimici și riscul de cancer. Cercetarea americanilor s-a bazat pe documentarea asupra dietei a 62.000 de persoane. Peste 200 dintre acestea au fost diagnosticate cu cancer pancreatic, în urma unei monitorizări care a durat 9 ani.
Dovezile recente obținute în urma unor studii prospective de cohorta din Statele Unite și din Europa, precum și în urma unor meta-analize a unor studii epidemiologice indică faptul că un consum pe termen lung al unor cantități foarte mari de carne roșie (și îndeosebi cantități mari de carne procesată) este asociat cu un risc crescut de mortalitate totală, de boală cardiovasculară, de cancer colorectal și de diabet de tip 2, atât la femei, cât și la bărbați.
Asocierea aceasta persistă și după ce au fost incluși factori precum vârstă, rasă, indicele de masă corporală (IMC), istoricul medical, fumatul, tensiunea arterială, lipidele din sânge, activitatea fizică și multipli parametri nutriționali, spun oamenii de știință de peste hotare.

 

Cu ce putem înlocui carnea roșie 

Oamenii de știință subliniază că e bine să înlocuim o porție zilnică de carne roșie cu o sursă mai sănătoasă de proteine, pentru a reduce riscul de mortalitate cu anumite procente.
De exemplu, dacă înlocuiești carnea roșie cu pește, reducerea riscului este de 7%. Dacă înlocuiești carnea roșie cu leguminoase ori cu produse lactate cu un conținut redus de grăsimi, reducerea riscului este de 10%.
Dacă alegi să înlocuiești carnea roșie cu carne de pasăre de curte sau cu cereale integrale, reducerea riscului este de 14%, iar dacă înlocuiești carnea roșie cu nuci de diverse soiuri, reducerea riscului este de 19%.

 

Încearcă o abordare de genul dietei mediteraneene

Un mod prin care poți reduce cantitatea consumată de carne roșie este să urmezi o dietă precum cea mediteraneană. Aceasta este bogată în alimente de origine vegetală și nu pune accentul pe consumul de carne. Reține că există multe moduri prin care poți adopta o alimentație în stilul celei mediteraneene. Iată regulile de bază:
– mănâncă fructe, legume, cereale integrale, fasole boabe, nuci și semințe în fiecare zi;
– grăsimile trebuie să provină din uleiul de măsline (ele pot “ocupa” până la 40% din caloriile pe care le consumi zilnic)
– porțiile mici de brânză sau iaurt sunt consumate, de regulă, în fiecare zi, împreună cu o porție de pește, pasăre de curte sau ouă
– carnea roșie este și ea prezentă în meniu, însă din când în când.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns