Prima mașină înmatriculată în România a fost un Peugeot cu 4 cai putere, adus în București de baronul Barbu Bellu la sfârșitul secolului XIX. La acea vreme, în Europa circulau doar câteva zeci de automobile, iar prezența unui astfel de vehicul pe străzile Capitalei a fost considerată o adevărată minune. În jurul acestei mașini s-au construit numeroase legende, iar privitorii erau uimiți de apariția acestui „automobil” care sfida tradițiile vremii.
Baronul Barbu Bellu a adus pentru prima dată în România un automobil la sfârșitul anului 1889. El a fost cel care a informat pe toată lumea despre noul „vehicul cu motor” creat de Armand Peugeot și Leon Serpollet la Paris. Deși la vremea respectivă românii erau obișnuiți cu trăsurile trase de cai, ideea unei mașini fără tracțiune animală părea imposibil de acceptat pentru mulți. Cu toate acestea, Bellu, cunoscut pentru statutul său social, a decis să își comande o astfel de „trăsură fără cai”.
Modelul Peugeot al baronului Bellu avea 4 locuri și un motor de doar 4 cai putere, ce-i permitea să atingă o viteză maximă de 18 km/h. Transmisia era pe lanț, iar pentru locuitorii Bucureștiului, acest automobil era o adevărată atracție. Nu a durat mult până când a început să circule zvonul că pe străzile Capitalei circulă o „trăsură fără cai”.
Baronul Bellu a fost extrem de mândru de mașina sa, iar acest vehicul a devenit rapid un simbol al statutului social și al progresului. La acea vreme, doar câteva zeci de automobile circulau în Europa, ceea ce făcea ca această achiziție să fie cu atât mai impresionantă.
Baronul a decedat în anul 1900, iar ziarele vremii scriau despre el: „Se stinse Baronul Bellu, cel cu automobelu”. Înainte de a muri, Barbu Bellu a avut un impact considerabil asupra Bucureștiului, donând terenul pe care se află astăzi cimitirul Bellu.
Fii primul care comentează