Image 1
Image 2
Acasa

VOT

Elevii români vor să voteze, dar au rezultate sub medie în ceea ce privește cunoștințele civice

Elevii români vor să voteze, dar au rezultate sub medie în ceea ce privește cunoștințele civice
Elevii români de clasa a VIII-a, participanți la un studiu internațional privind educația civică și pentru cetățenie, au obținut un scor sub media celor peste 20 de țări care au luat parte la această cercetare,...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. potrivit rezultatelor cercetării, prezentate miercuri de Universitatea din București. Analiza – despre care Edupedu.ro a scris pe larg în februarie, pe baza versiunii internaționale – relevă, prin datele evidențiate de UB, că, pe de o parte, elevii români susțin democrația și manifestă interes pentru a participa la alegeri, pe viitor, dar, pe de altă parte, au mai puțină încredere în guvern și parlament decât media țărilor participante.

 

 

Rezultatele evaluării internaționale ICCS – International Civic and Citizenship Education Study – au fost prezentate oficial, miercuri, de Universitatea din București, după ce, în urmă cu o lună și jumătate, studiul fusese semnalat de Ministerul Educației. Potrivit instituției de învățământ superior, este vorba despre cel mai mare studiu internațional dedicat educației civice, iar România a luat pentru prima dată parte la acesta, în cadrul unor evaluări efectuate în 2022. Participarea a avut loc prin intermediul Laboratorului de Testare Educațională din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității din București.

 

 

La ICCS – 2022 au participat, potrivit informării UB: Brazilia, Bulgaria, Taipei (China), Columbia, Croația, Cipru, Danemarca, Estonia, Franța, Germania (Renania de Nord.–Westfalia), Germania (Schleswig-Holstein), Italia, Letonia, Lituania, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania și Suedia.

 

 

În total, au participat aproximativ 82.000 de elevi din aproximativ 3.400 de școli, alături de aproximativ 40.000 de profesori.

În România testele au fost administrate în format tipărit pe un eșantion format din 158 de școli. Au participat 2.768 de elevi ( 1.357 de băieți și 1.411 fete), 2.242 de profesori și directorii din școlile respective.

 

Elevii români – scor sub media internațională

 

Potrivit datelor raportate, elevii români au obținut un scor mediu de 470 la evaluarea cunoștințelor și gândirii civice. Valoarea este semnificativ mai mică decât media ICCS 2022  – 508, România plasându-se pe locul 16 în rândul țărilor participante.

Cum s-a desfășurat testul: În cadrul acestuia, au fost folosiți itemi, organizați în 11 clustere, care măsoară cunoștințele civice ale elevilor și capacitatea de analiză în domeniul educației civice și pentru cetățenie. În România, testul a fost administrat pe hârtie. Elevii au răspuns și la un chestionar european și un chestionar cu întrebări privind informații contextuale: contextul școlar, percepțiile și concepțiile lor. În fiecare școală selectată în eșantion, directorul și un număr de profesori selectați aleatoriu au răspuns, de asemenea, la întrebări privind caracteristicile școlii și comunității, potrivit informării UB.

Ce înseamnă aceste valori, comparativ cu media eșantionului internațional? Potrivit datelor raportate, aproximativ un sfert dintre elevii români au competențe scăzute și foarte scăzute – „la nivelul D de competență  sau mai jos”, comparativ cu o medie ICCS de 14,2% pentru acest segment de rezultate. Aproximativ o cincime dintre elevii români se află la nivelul cel mai ridicat, A, față de 30,6% media internațională).

Ciornă automată

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with