Image 1
Image 2

ChatGPT ÎN ȘCOLI

Experții îi sfătuiesc pe miniștrii educației să nu interzică complet ChatGPT la lecții

Recomandări pentru utilizarea responsabilă a inteligenței artificiale în educație.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Experții din domeniul educației au sfătuit miniștrii educației să nu interzică complet utilizarea ChatGPT și a altor modele mari de limbaj în școli, oferind în schimb recomandări pentru o utilizare responsabilă și informată. Această decizie vine în urma recunoașterii că elevii utilizează deja aceste tehnologii și că o interdicție completă nu ar fi eficientă.

Potrivit Ulrikei Cress, directorul Institutului Leibniz pentru Knowledge Media, este important ca atât profesorii, cât și elevii să înțeleagă cum funcționează aceste sisteme și să poată evalua critic informațiile obținute. Se sugerează o fază de tranziție în care utilizarea acestor sisteme să fie testată sistematic și susținută științific.

SWK, Comisia Științifică Permanentă a Conferinței Miniștrilor Educației și Afacerilor Culturale, recomandă utilizarea modelelor lingvistice mari doar pentru elevii de la sfârșitul gimnaziului, cu vârsta de minim 14 ani. Această abordare se deosebește de recomandările anterioare care susțineau utilizarea materialelor digitale de învățare chiar și pentru copiii de vârstă preșcolară.

În contextul rezultatelor slabe obținute de elevi în studiile comparative internaționale IGLU și PISA, experții consideră că este inadecvat să se folosească aceste tehnologii în școala primară, unde accentul ar trebui să fie pe dezvoltarea abilităților de bază de citire și scriere. În ceea ce privește examenele, SWK sugerează o distincție clară între examenele cu și fără ajutoare digitale, subliniind importanța evaluării nu doar a textului, ci și a implicării reflexive a elevilor în procesul de creare.

Pentru a asigura egalitatea în educație, este esențial ca elevii și profesorii să aibă acces gratuit sau la un cost redus la aceste instrumente. Christine Streichert-Clivot, președintele Conferinței Miniștrilor Educației și Ministrul Educației din Saarland, precum și ministrul federal al Educației, Bettina Stark-Watzinger, subliniază necesitatea utilizării responsabile a inteligenței artificiale în educație, pentru a sprijini individualizarea învățării și pentru a ușura munca profesorilor și a personalului de formare.

În concluzie, se recunoaște potențialul enorm al inteligenței artificiale în sectorul educațional, cu condiția utilizării sale responsabile și specifice.

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*