Image 1
Image 2

INDUSTRIA AUTO

Germania renunță la opoziția față de interzicerea motoarelor cu combustie: ce înseamnă asta pentru industria auto

Germania renunță la opoziția față de interzicerea motoarelor cu combustie din 2035: ce înseamnă asta pentru industria auto
Germania a decis să nu se mai opună interdicției UE privind vânzarea de mașini cu motoare cu combustie din 2035, susținând tranziția către propulsia electrică fără a impune cote obligatorii sau subvenții pentru persoane fizice.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Coaliția de guvernare din Germania a decis, prin noul acord politic, să nu se mai opună interdicției impuse de Uniunea Europeană privind vânzarea de mașini cu motoare cu combustie internă începând cu anul 2035. Această decizie marchează o schimbare semnificativă de poziție din partea celei mai mari economii din Europa și a unuia dintre cei mai importanți producători auto la nivel global.

 

 

 

O decizie cu impact major asupra industriei auto din Europa
Industria auto germană are un rol esențial în economia europeană. Decizia coaliției de guvernare din Berlin va influența direct strategiile companiilor precum Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz, dar și economiile țărilor care furnizează componente și produse auto Germaniei – inclusiv România, care exportă anual componente auto în valoare de peste 7 miliarde de euro către această piață.

 

 

 

Sfârșitul susținerii combustiei interne și sprijin pentru electrificare
În timp ce în trecut Germania a obținut o derogare parțială în legislația europeană – permițând vânzarea mașinilor cu combustibili sintetici (e-fuels) sub eticheta „neutralitate CO2” – actualul acord al coaliției renunță la lupta împotriva interdicției generale a motoarelor cu combustie.

Guvernul va continua să sprijine electrificarea ca direcție principală de dezvoltare economică, însă a exclus introducerea unei cote obligatorii de mașini electrice, preferând o abordare mai flexibilă decât cea a Marii Britanii.

 

 

 

Subvenții doar pentru companii: fără ajutor pentru persoane fizice
Un alt aspect esențial al noii politici este eliminarea subvențiilor directe pentru persoanele fizice la achiziția de mașini electrice. În schimb, companiile vor beneficia de sprijin financiar, iar plafonul pentru acordarea stimulentelor fiscale a fost ridicat de la 60.000 la 100.000 de euro.

De asemenea, firmele care achiziționează vehicule electrice vor putea beneficia de un sistem avantajos de amortizare contabilă, iar aceste vehicule vor fi scutite de taxe până în 2035.

 

 

 

Măsuri pentru sprijinirea mobilității verzi
Guvernul german plănuiește să lanseze și un program de ajutor pentru mobilitatea ecologică, destinat cetățenilor cu venituri mici și medii. Deși nu se precizează clar dacă este vorba exclusiv despre propulsie electrică, se menționează posibilitatea includerii vehiculelor PHEV (Plug-in Hybrid) și EV cu range extender, un semn clar al influenței industriei auto în negocieri.

 

 

În plus, planul coaliției include:

Extinderea rețelei de stații de încărcare pentru autoturisme și camioane electrice
Scutirea de taxe pentru camioanele electrice
Investiții în infrastructura de încărcare cu hidrogen
Concluzie: viitorul industriei auto este electric, dar nu rigid

 

 

Decizia Germaniei de a sprijini oficial interdicția motoarelor cu combustie internă din 2035 arată o aliniere clară la politicile climatice europene, dar păstrează o abordare pragmatică, adaptată nevoilor pieței și ale industriei.

 

 

Pentru țări ca România, cu o economie strâns legată de industria auto germană, acest pas reprezintă atât o provocare, cât și o oportunitate: accelerarea adaptării la mobilitatea electrică și dezvoltarea capacităților de producție pentru viitorul auto al Europei.

 

 

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*