Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Instituţiile sătmărene vor fi verificate cum arborează steagul României

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Miercuri a avut loc ședința lunară a Colegiului Prefectural, iar pe ordinea de zi au fost stabilite două teme prezentate de instituții subordonate Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.

Astfel, Ildiko Tivadar – director executiv, a prezentat activitatea desfășurată în anul 2022 de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS), iar inspectorul-șef Cristian Sasu principalele activități și proiecte ale Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Satu Mare derulate pe parcursul acestui an.

Atribuţiile AJPIS se exercită, în principal în următoarele domenii: administrarea, gestionarea şi plata beneficiilor de asistenţă social[, susţinerea programelor de servicii sociale, în domeniul inspecţiei sociale, autorizarea furnizorilor de formare profesională a adulţilor, acordarea drepturilor prevăzute de Decretul-Lege nr.118/1990 persoanelor persecutate din motive politice precum și plata unor indemnizații specifice.

Beneficiile de asistență socială se transpun în sprijin acordat familiilor cu venituri reduse (ajutorul social, ajutorul de încălzire, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutoare de urgență), în politici familiale (alocaţia de stat pentru copii, alocaţia de plasament, indemnizaţia pentru creşterea copilului şi stimulentul de inserţie, indemnizaţia lunară aferentă concediului de acomodare) precum și în sprijinul acordat persoanelor cu handicap (drepturi, alocaţia lunară de hrană, indemnizații persoane cu handicap).

De asemenea, au fost prezentate noutățile legislative în domeniul ajutoarelor de încălzire în sezonul rece 2022-2023, respectiv tipurile de ajutoare, condițiile de eligibilitate ale solicitanților precum și valoarea acestora.

Cristian Sasu a prezentat un bilanț al activității instituției în perioada ianuarie – august 2022.

84.058 de angajați în Satu Mare

Comparativ cu 1 septembrie 2021, la data de 1 septembrie 2022 numărul angajatorilor activi a crescut de la 9805 la 9919, cu un total de 84.058 angajați (în scădere de la 86.154). Cu ocazia controalelor efectuate la punctele de lucru ale angajatorilor, în perioada ianuarie – august 2022 au fost depistaţi 20 angajatori folosind muncă nedeclarată şi 2 angajatori folosind muncă subdeclarată. La cei 22 angajatori depistați, au fost identificate 65 persoane prestând muncă nedeclarată şi 4 persoane care prestau muncă subdeclarată. Sancţiunile contravenţionale aplicate în această situație au o valoare de 540.000 lei.

Rezultatele activităţii de control desfăşurate de inspectorii de muncă în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM) din cadrul ITM Satu Mare, evaluate pe baza indicatorilor specifici pentru domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, sunt următoarele: 534 unităţi controlate în domeniul SSM, 536 controale efectuate în domeniul SSM, cu un fond de timp utilizat axat pe controale preventive (632 ore), cercetare accidente de muncă şi avizare dosare cercetare (141 ore), consultanţă şi expertiză, instruiri, acţiuni de informare şi conştientizare.

Reorganizarea Direcției Județene de Sport și Tineret

La finalul ședinței, prefectul a solicitat conducerii Direcției Județene de Sport și Tineret o informare privind stadiul reorganizării instituției. Conform celor relatate de directorul executiv Mihaela Bura, acțiunea trebuie să se finalizeze în luna noiembrie 2022, va fi înființată Direcția Județeană de Sport care va aparține de Ministerul Sportului și Direcția Județeană de Tineret, în coordonarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse. Patrimoniul actualei direcții va fi împărțit între cele două noi instituții, cu excepția Hotelului Sport, a cărui administrare a fost cedată către municipiul Satu Mare.

Urmare a sesizărilor și a verificărilor privind respectarea prevederilor Legii 75 /1994 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului naţional şi folosirea sigiliilor cu stema României de către autorităţile şi instituţiile publice, deoarece s-a constatat nearborarea sau arborarea unor drapele învechite sau deteriorate la sediul unor instituții, prefectul a transmis conducătorilor tuturor instituțiilor publice prezente faptul că este o obligație legală ca Drapelul României să se arboreze în mod permanent pe edificiile şi în sediile autorităţilor şi instituţiilor publice.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

5 comentarii

  1. Putyin ar putea face ceea ce intreaba @Babacu cum la fel si Eu . Numai ca pt. asta as avea nevoie de votul majoritatii populatiei cinstite si oneste care sa ma sprijine in demersurile mele neconditionat si pana la capat !. Acest popor trebuie ridicat acolo unde merita si nu jefuit, calcat in picioare, umilit si batjocorit cum este acum. Ca sa fim respectati trebuie sa ne recastigam suveranitatea si independenta chiar si cu pretul iesirii din UE daca nu le convine . Daca acceptati sa fiti condusi din strainataturi asa cum sunteti acum, pierdeti tot. Nimeni nu are interesul sa va dezvoltati ca sa-i concurati !. Si nu uitati, NU tara este pt. voi ci voi sunteti pt. tara !.

  2. Mai exista multe institutii si agentii total inutile: Colegiul medicilor (practic nu face nimic), CNCD (ala cu discriminarea), Institutul (nu stiu denumirea exacta) care se ocupa cu cultura mediteraneana Levant (unde sef este Emil Constantinescu), Agentia care se ocupa cu egalitatea de sanse, Agentia care se ocupa cu marketing produse alimentare si multe altele, plus tot felul de “academii” platite de la buget dar care nu sint afiliate Academiei Romane.
    Toate au fost infiintate numai pentru sinecuri politice. Ase vedea cite astfel de institutii (vreo 20-30) a infiintat PSD la Bucuresti, in vremea primaritei Gabriela Firea, de nu stiu acum cum sa mai reduca din ele.
    Daca stam sa le adunam pe toate vom vedea nivelul urias de “capusare” pe care il suporta bugetul tarii.
    Toate astea trebuie sa se termine, dar cine sa faca asta?

  3. Marele prefect se plictiseste si nu gaseste probleme mai importante decat cum se arboreaza steagul….. Institutia asta a prefectului este una total inutila, fara sens, una care capuseaza societatea si nimic altceva. Este o institutie frecatoare de menta si taietoare de frunze la caini !!!.Aceasta a fost infiintata pt. a asigura un loc de munca foarte bine platit pt. camarila politica si nicidecum in folosul societatii !!!. La fel si cu postul de City manager . Cu ceea ce se ocupa acestia cade in mod normal in sarcina primarului si CJ !!!.

  4. Vedeti ce inseamna niste jeguri de politicieni pe care analfabetii se grabesc sa puna stampila la alegeri? Numai ei si clientela lor, nici o rusine, lipsa total de bun-simt, trebuie functii la lipitorii de afise! Se vede si din nerusinarea parlamentarilor lor de a se pune primii pe listele de majorari de salarii.
    Totusi, la partea cu pensiile speciale se apropie termenul limita de 31 decembrie 2022 pana la care UE (prin PNRR) a impus autoritatilor romane sa ia o decizie. Aici nu mai e loc de intors, ori faci ce ti se spune ori iti taie fondurile.

  5. Felicitări! Adică prin reorganizarea DJST în loc de un director și toate aferente (secretare, mașină, conturi, sedii etc.) vor fi două! Ce bine va fi! Mă gândesc că urmează și noi angajări absolut NEnecesare? În rest toate vor rămâne ca și înainte, nu și vor merge la fel de prost? Pensiile speciale sunt bine mersi, ați înființat o grămadă de posturi în plus. Trebuie să redenumim țara asta Republica bugetară Romanistan. Că cine contează e bugetar. Restul poaste să crape. Ori de foame ori dacă e privat și încă muncește ca să-i țină pe bugetari în spinare la locul de muncă. Ceilalți nu sesizați absurditatea situației? Deja batem spre 1,5 milioane de bugetari tăietori de frunze!

Lasă un răspuns