
„Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică… dă de gândit. Multe lucruri înseamnă că nu sunt bune și materia înseamnă că nu e bună. Dacă nu simplificam studiul matematicii în școală o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă“, a declarat Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române.
Declarațiile au fost făcute în cadrul Conferinței Naționale ANCLP 2024, care s-a desfășurat pe 2 martie la Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca, având ca tematică „Rolul și locul învățământului preuniversitar pedagogic în profesionalizarea carierei didactice pentru educație timpurie și învățământ primar din perspectiva noilor specializări și a colaborării cu facultățile de profil din țară“.
Ioan Aurel Pop, cele mai importante declarații la conferința anuală a Asociației Națională a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România:
“V-am văzut acum câțiva ani când erați în primejdie cum v-ați apărat statutul de licee pedagogice sau școli normale cum se numeau în vechime. […] Cine face aceste școli pătrunde în elita intelectuală. Școala noastră este în suferință. Daca urmărim date recente, faptul ca 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină nota trecere la matematică… 58% dă de gândit. Multe lucruri înseamnă că nu sunt bune și materia înseamnă ca nu e bună. Dacă nu simplificăm studiul matematicii în școală o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă.
Nu trimestrele au distrus învățământul nostru, nici vacanțele. Astăzi se contestă în Europa ce e aia matematică, chimie, fizică, istorie, geografie. Punem în loc educație sexuală și pentru igienă, educație financiară, pentru protecția mediului, pentru circulația pe drumuri publice. Vă spun numai ce s-a propus în Parlament. Daca punem toate astea, nu mai e loc nici de matematică, de fizică, de chimie. La ce se va ajunge? Copiii vor învăța în școală deprinderi, dar nu vor mai învăța știința, esența și nu vor mai avea cultură generală și vor fi frunze-n vânt. Oamenii fără cultura generală pot fi manipulați după cum vrea Internetul. Câtă vreme s-a învățat clasic, lucrurile s-au desfășurat bine.
Nu am înțeles de ce primarii trebuie să se amestece în numirea directorilor și în angajarea cadrelor didactice. De când e lumea, consiliile profesorale au știut ce nevoi are școala. Dacă primarii au vreun rol, atunci ei și consilierii să meargă din casă în casă să aducă copiii la școală, că avem cele mai mari grade de abandon școlar din ultimii ani. Nu se poate să fiu primar și să nu mă duc în curtea școlii să văd unde se duc săracii la toaletă.
Nu înțeleg cum pot elevii decide care capitol să fie într-o materie și care în altul. Așa ceva nu s-a pomenit, cum părinții să vie la școală și să-i admonesteze pe profesori.
Și școala e în derivă. Noi avem nevoie de conținut, de schimbarea unor aspecte neformale. Copiii sunt învățați să nu memoreze. Cunosc profesor de română pedepsit că le-a dat prea multe versuri de învățat. Eu i-aș pedepsi pe cei care nu dau. Acum suntem învățați să facem know-how, nu să memorăm. Prostie mai mare nu se poate.”
Fii primul care comentează