Marile companii de retail mizează tot mai mult pe dorinţa românilor de a cumpăra produse tradiţionale. Lozul pare a fi cel câştigător, scrie economica.net.
După ce au trecut de reticenţa de a cumpăra produse marcă proprie din portofoliile marilor lanţuri de magazine, mai ales că oferta este tot mai bogată şi pe categorii diferite de preţ, retailerii au trecut la o nouă strategie de a atrage clienţi: mizează pe produsele alimentare româneşti marcă proprie. Percepţia cvasigenerală este că sunt mai gustoase, mai sănătoase, mai ieftine şi, de ce nu, ajută economia, aşa că rezultatul nu poate fi decât unul benefic.
De ce marcă proprie
“Există în mod natural o tendinţă foarte puternică a tuturor comercianţilor de a dezvolta segmentul de marcă proprie, aceasta fiind un element clar de diferenţiere în raport cu mediulconcurenţial din prezent. Este acel “ceva” care deosebeşte un retailer de celălalt, având în vedere că în mare parte ofertele de produse sunt similare peste tot şi la fel şi serviciile oferite! Un exemplu concret ar fi că pe raftul oricărui magazin găseşti o Coca-Cola, dar numai în hipermarketul real,- găseşti real,- Quality suc de legume. Aşadar, oferta personalizată sub marcă proprie câştigă teren printr-un preţ avantajos, printr-o calitate verificată şi prin diversitatea gamei sortimentale, marca proprie putând fi dezvoltată aproape în orice categorie”, a explicat pentru ECONOMICA.NET Raluca Mandoiu, Own Brands Manager Real România, oferind şi câteva cifre: peste 60% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 70 de ani au achiziționat în ultimul an produse comercializate sub marca proprie a retailerilor, raportul calitate-preţ fiind principalul criteriu privind decizia de cumpărare.
De asemenea, potrivit analizelor companiei de cercetare Nielsen de anul trecut, în România procentul cumpărătorilor de mărci proprii a crescut cu 5% (de la 64% la 69%). “Real, a inregistrat în 2012 o creştere de circa 3% faţă de anul anterior. “Această creştere continuă a fost posibilă în primul rând atenţiei deosebite pe care o avem faţă de nevoile clientului. Orice produs dezvoltăm sub marca proprie are la bază o analiză minuţioasă despre preferinţele de consum ale acestuia şi implicit despre soluţiile de produs pe care noi trebuie să i le oferim”, a mai declarat managerul Real.
La începutul acestui an şi Cora a păşit pe acelaşi drum al produselor autohtone. Retailerul a lansat marca proprie “Tradiţia Gustului”, o linie de produse realizate după reţete vechi. “În acest moment sub brandul Tradiţia Gustului avem în protofoliu 50 de referinţe cu care reuşim să atingem 20 de pieţe – de la produse proaspete până la băcănie”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Adalgiza Ciobanu, Responsabil Mărci Proprii, Cora România.
Pentru acest brand retailerul colaborează cu aproximativ 20 de furnizori, dar mai caută şi alţii. ” Trendul produselor tradiţionale româneşti este unul de creştere, din acest motiv căutăm şi avem în vedere să dezvoltăm şi alte produse. Caietul de sarcini pentru aceste produse este foarte strict, cu cerinţe de respectare a reţetelor tradiţionale foarte stricte, iar ingredientele trebuie sa fie 100 % naturale”, mai explică Ciobanu.
Urmează şi alţii
Mega-Image şi Cora nu vor fi însă singurii jucători din piaţă care vor marşa pe gustul tradiţional al produselor. Real are în plan lansarea unei noi mărci proprii pe acest segment. “Întrucât există o mare oportunitate de a dezvolta produse specifice bucătăriei româneşti avem în vedere acest lucru. Este o piaţă aflată în continuă creştere, oamenii caută din nou produsele tradiţionale, cu atât mai mult care ar avea şi ceritficarea unui retailer modern privind siguranţa alimentară, respectarea reţetei sau alte criterii importate în decizia de cumpărare a acestui tip de produse”, au mai declarat pentru ECONOMICA.NET oficialii Real. În cazul acestui retailer, “share-ul mărcii proprii a crescut simţitor faţă de anii anteriori, dezvoltarea mărcii proprii fiind una dintre priorităţile strategice ale companiei”, mai spune Raluca Mandoiu, potrivit căreia în decurs de 2 ani Real a pus accent cu precadere pe dezvoltarea produselor marca proprie autohtone, categorii precum cele de produse proaspete având creştere de peste 20 %. “La nivel de brand-uri achiziţionate, contextul crizei a determinat creşterea vânzărilor pentru produsele TIP (una dintre mărcile proprii ale Real n.red) însă am reuşit să menţinem un trend pozitiv şi pentru gama de produse real,- Quality – oferind astfel clienţilor o alternativă mai ieftină al produselor cu notorietate , dar cu un preţ mai avantajos.”, mai declară Own Brands Manager-ul Real.
Potrivit analizelor Nielsen de anul trecut, in Romania procentul cumparatorilor de marci proprii a crescut cu 5% (de la 64% la 69%).
Fii primul care comentează