Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Magazinele din retailul nealimentar au înregistrat în iulie-august scăderi de până la 75%

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Situaţia magazinelor din retailul nealimentar continuă să fie una extrem de dificilă la aproape 3 luni de la redeschiderea centrelor comerciale de tip mall, în perioada iulie – august fiind înregistrate scăderi ale vânzărilor de până la 75%, anunţă Organizaţia Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL), citată de Agerpres. Reprezentanţii organizaţiei avertizează că, în cazul în care nu vor găsi deschidere la proprietarii şi administratorii de centre comerciale de tip mall pentru implementarea acestei relaţii de parteneriat echitabil, adaptată la condiţiile speciale de piaţă pe care încă le traversăm, sunt decişi să reia protestele.

După o uşoară revenire a vânzărilor în ultimele două săptămâni din luna iunie, retailul nealimentar a înregistrat în perioada iulie – august scăderi extrem de puternice. Scăderea de trafic din lunile iulie – august a fost şi ea de până la 60%, cu vârfuri chiar şi de 75%, media situându-se în intervalul unor scăderi de 35% – 50%, faţă de acelaşi interval din 2019.

Aceste scăderi puternice ale volumului vânzărilor nu au putut fi evitate nici în condiţiile în care retailerii au aplicat tăieri semnificative ale marjei comerciale, chiar şi cu până la 78%, fiind înregistrate situaţii în care peste 20% din întreg volumul comercializat a avut marjă negativă.

Magazinele de retail nealimentar din mall-uri s-au redeschis la jumătatea lunii iunie, după trei luni în care au fost închise prin decizie a autorităţilor. În perioada în care au fost închise, magazinele au avut zero încasări şi deci zero venituri. Mai mult, cheltuielile făcute înainte de apariţia situaţiei de criză pentru asigurarea stocurilor de marfă sezoniere au făcut ca retailerii nealimentari să aibă resurse financiare disponibile extrem de limitate pentru depăşirea dificultăţilor curente.

“După o perioadă de trei luni în care activitatea magazinelor a fost stopată de autorităţi, revenirea nu este cea pe care o speram. O situaţie similară se înregistrează şi în cadrul HoReCa din marile centre comerciale. Este important ca deţinătorii şi administratorii acestora să susţină aducerea obligaţiilor contractuale la noua realitate pe care o traversăm. Altfel ne îndreptăm spre faliment, ceea ce nu va fi în avantajul nimănui”, a declarat Cosmin Savu Cristescu, secretar general, RORETAIL.

Retailerii români promovează stabilirea unei relaţii de parteneriat echitabil şi stabil cu proprietarii şi administratorii de centre comerciale de tip mall, parteneriat care să permită depăşirea cu bine de către ambele părţi a provocărilor. Este un context de piaţă nou pentru ambele părţi, dar de viteza cu care se reacţionează va depinde succesul comun. Există centre comerciale care au înţeles să adopte o atitudine de business corectă, atât pentru retaileri, cât şi pentru propria lor afacere pe termen lung. Sunt centre care au acordat reducere de 100% la plata chiriei pe întreaga perioadă în care magazinele au fost închise, iar unele au implementat inclusiv sistemul unei chirii procentuale din volumul vânzărilor după redeschidere, cu reevaluări periodice.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

1 comentariu

  1. Păi la ce prețuri bombă au unii vânzători, te și temi să te apropii de magazinele lor….
    Ia să practice preturi corecte și modeste și să vezi cum urcă vânzările nu cu 10%, ci cu 50%.
    De exemplu la LC WIKIKI, acuma sunt prețuri corecte pentru sezonul de vară, până acuma erau foarte mari, de 3 sau 4 ori dublate…

Lasă un răspuns