Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Mani Gyenes a început să recupereze la Raliul Dakar

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

După ce duminică a fost la un pas să abandoneze

Sătmăreanul Emanuel Gyenes a mers ieri în etapa a doua de la Raliul Dakar, iar rezultatul înregistrat a fost mult mai bun decât cel de duminică. Asta pentru că nu a întâmpinat probleme.

Ieri, inițial era programată o etapă maraton și concurenții trebuiau să doarmă într-un alt bivuac, fără acces la piese de schimb și pneuri. Însă ploile din ultimele zile au inundat bivuacul din Al Artawiyah, prin urmare, în etapa a doua s-a ajuns în Al Qaisumah, bivuacul programat inițial pentru 4 ianuarie. Piloții au aici tot echipamentul necesar și cei care au echipe de asistență vor putea beneficia de ajutorul acestora.

Etapa 2-a, Ha’il-Al Qaisumah, a debutat cu o etapă de legătură de 183,20 kilometri, Mani plecând din bivuac la ora locală 5:50 a.m. (6:50 a.m. ora României). S-a continuat cu o probă specială de 338,43 kilometri și totul s-a încheiat cu o etapă de legătură de 270 de kilometri. Proba specială a începutcu trasee rapide pe un platou de nisip, unde a fost foarte important să se meargă după cap compas. S-a continuat cu un traseu sinuos printre dune mici, apoi cu o alternare de mers pe culmi de dune și zone rapide, după care a urmat o secvență de dune înalte. Deși nu multe, au existat și dune sparte și zone cu piatră. În ansamblu, a fost o probă care nu a ridicat atât de multe dificultăți în ceea ce privește navigația, comparativ cu proba din 2 ianuarie.
Mani Gyenes a fost al 93-lea pilot care a luat startul luni, după problemele întâmpinate duminică. A reușit să depășească multe motociclete și quad-uri până la kilometrul 40, unde a ajuns cu al 49-lea timp. La kilometrul 244, stmăreanul era pe locul 31, dar etapa a terminat-o pe locul 42. La general, Mani Gyenes ocupă locul 72, iar la clasa Male Moto se află pe locul 4.

Ce s-a întâmplat de fapt duminică?

Ieri am scris despre rezultatul înregistrat duminică de Gyens, însă azi revenim cu mai multe detalii. La kilometrul 120 a cedat axul care ține motorul și bascula, iar Mani fost pe punctul de a abandona. Dar a reușit să ajungă în bivuac, să repare motocicleta. “Până la kilometrul 120 am avut un ritm bun, am recuperat multe poziții. Acolo am observat că s-a rupt axul care ține bascula și blocul motor. M-am oprit să încerc să îl împing înapoi. Am reușit, dar după 5 kilometri a ieșit iar și am fost pe punctul de a abandona. Am avut mare noroc că am reușit să merg 200 de kilometri cu acel ax rupt și a fost bine că nu a cedat de tot, să îmi cadă bascula și motorul. Mă bucur că am terminat, însă sunt supărat pentru că am pierdut foarte mult timp din cauza acestei defecțiuni tehnice“. Pe lângă timpul pierdut pentru că a mers foarte încet din cauza ruperii axului, Mani a fost nevoit să accepte și penalizarea de 15 minute venită în urma ratării unui waypoint (punct GPS care se activează când pilotul ajunge la o anumită distanță de el, marcându-se astfel că a urmat traseul). Navigația din această primă probă specială a fost foarte dificilă și acest waypoint a fost greu de identificat, iar Mani nu și-a permis, din cauza problemelor tehnice, să se întoarcă să-l caute. Este primul waypoint pe care îl ratează în cele 12 ediții ale Raliului Dakar. După terminarea probei, au urmat 121,30 de kilometri de legătură până la revenirea în bivuacul din Ha’il, unde Mani a ajuns cu bine. A reușit să schimbe axul și să încheie pregătirea motocicletei pentru etapa a 2-a.

Programul de marți

Etapa de marți, 4 ianuarie, a fost ușor schimbată. Astfel, se va merge prin Al Qaysumah, proba specială măsurând 255 de kilometri.

Programul rămas de la Raliul Dakar, clasa Moto:
• Etapa 3 (4 ianuarie): Al Qaysumah – Al Qaysumah (636 km total/ 255 kmproba specială)
• Etapa 4 (5 ianuarie): Al Qaysumah – Riyadh (707/465)
• Etapa 5 (6 ianuarie): Riyadh – Riyadh (564/348)
• Etapa 6 (7 ianuarie): Riyadh – Riyadh (635/421)

Zi de odihnă (8 ianuarie) – Riyadh

• Etapa 7 (9 ianuarie): Riyadh – Al Dawadimi (700/401)
• Etapa 8 (10 ianuarie): Al Dawadimi – Wadi Ad Dawasir (828/ 394)
• Etapa 9 (11 ianuarie): Wadi Ad Dawasir – Wadi Ad Dawasir (490/287)
• Etapa 10 (12 ianuarie): Wadi Ad Dawasir – Bisha (757/374)
• Etapa 11 (13 ianuarie): Bisha – Bisha (500/345)
• Etapa 12 (14 ianuarie): Bisha – Jeddah (676/163)

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

1 comentariu

Lasă un răspuns