Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Maxim 98 de persoane la un meci din judeţ! Regulile stabilite de FRF pentru fotbalul amator

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Turul Micula - Olimpia MCMXXI, octombrie 2019
Turul Micula – Olimpia MCMXXI, octombrie 2019

Federaţia Română de Fotbal a anunţat protocolul de reluare a competiţiilor din fotbalul amator. Înainte să vă prezentăm principalele reguli, precizăm că joi, 8 aprilie 2021, la Asociaţia Judeţeană de Fotbal Satu Mare a avut loc o şedinţă. Dar nu s-a stabilit nimic concret, urmând ca luni să aibă loc o altă şedinţă. Nu s-a stabilit nimic pentru că vineri, de la ora 15:00, va avea avea loc o şedinţă online la care vor participa şefii FRF şi reprezentanţii AJF-urilor din ţară. De la Satu Mare va participa Istvan Kovacs, deoarece Ştefan Szilagyi se află pe drum fiind delegat ca observator la un meci din Liga 2.

Altfel, vă prezentăm principalele reguli pentru desfăşurarea meciurilor din fotbalul amator, aşa cum le-a transmis FRF.

Înainte de începerea competiţiei, echipele vor trimite la AJF/AMFB un tabel cu componenţii clubului care au fost testaţi RT-PCR sau prin test antigen rapid pentru COVID-19. Acesta trebuie să conţină numele, prenumele, funcţia, data recoltării testului, tipul de test efectuat şi rezultatul. De asemenea, trebuie trimis şi un document cu buletinele de analiză scanate, precum şi deciziile DSP în urma eventualelor anchete epidemiologice. Acest model de informare se va menţine pe toată durata competiţiei.

Testarea jucătorilor, a staff-ului tehnic, staff-ului medical, şi a personalului de suport implicat în activitatea echipei (prezent în cantonament şi la meciuri) se va face după cum urmează:
• T1 – cu 2 zile înainte de primul meci
• T2,3,4… din 14 în 14 zile dacă se foloseşte metoda RT-PCR / T2,3,4… din 7 în 7 zile, dacă se folosesc alte metode de testare aprobate de autorităţile sanitare responsabile, teste antigene rapide.
• Orice club care nu îndeplineşte cerinţa testării va fi considerat ca neprezentat la meci.

Testarea arbitrilor se face după cum urmează:
• T0 – cu 2 zile înainte de vizita medicală obligatorie
• T1,T2,3,4… din 14 în 14 zile, dacă se foloseşte metoda RT-PCR / T1,T2,3,4… din 7 în 7 zile dacă se folosesc alte metode de testare aprobate de autorităţile sanitare responsabile, teste antigene rapide.
• Dacă vreunul din arbitri dezvoltă simptome COVID-19 se izolează şi se testează RT-PCR/test antigen rapid;
• Se vor testa toţi arbitrii ce pot fi delegaţi în intervalul cuprins între două testări;
• În cazul unui test pozitiv pentru un arbitru, brigada din care a făcut parte se opreşte de la delegări, iar ceilalţi colegi ai arbitrului găsit pozitiv sunt retestaţi RT-PCR/test antigen rapid la 7 zile de la posibilul contact cu acesta. În situaţia în care un arbitru este considerat contact direct, acesta va urma normele sanitare în vigoare/ impuse de DSP.

Testarea delegatului de joc se va face cu două zile înainte de cea a jocului, dar nu mai mult de o dată în interval de 7 zile calendaristice.

Persoanele pozitive SARS-CoV-2 nu mai trebuie retestate timp de 90 zile de la vindecare, cu excepţia celor care dezvoltă simptomatologie clar sugestivă.

Persoanele implicate în organizarea şi desfăşurarea jocului:

Zona 1 (incinta stadionului): jucători titulari – 22 de persoane, jucători de rezervă – 14, staff pe raportul de joc – 8, arbitri – 4, asistenţă medicală – 5, brancardieri – 2, oameni de mingi – 4, stewarzi – 3, fotoreporter – 1, personal curăţenie – 1. Total: 64.

Zona 2 (tribuna stadionului): stewarzi / jandarmi / poliţie – 3, serviciul medical – 1, ofiţeri doping – 1, personal TV – 3, reprezentanţi FRF/AJF – 2, delegaţie oaspeţi – 2, delegaţie gazde – 4, masa presei – 3, videoanalist / cameraman – 1, delegat de joc – 1, observator arbitri – 1, ISU – 1, personal întreţinere nocturnă – 1. Total: 24

Zona 3 (vecinătatea stadionului): jandarmi – 10.

Principalele reguli:

• Înainte ca delegaţiile echipelor să ajungă la stadion va fi făcută dezinfectarea încăperilor şi spaţiilor comune. Vor fi instalate aparate cu soluţie dezinfectantă pentru mâini în autocarele echipelor, vestiare şi pe tunelul de acces către terenul de joc.

• Persoanele implicate în organizarea meciului la stadion (inclusiv presa) vor trece prin filtru epidemiologic (chestionar, termometrizare) înainte de a pătrunde pe stadion. Sunt exceptate delegaţiile celor două echipe (jucători, staff tehnic). Acest filtru va fi realizat de echipajul medical prezent la stadion pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă. Persoanele care nu întrunesc criteriile triajului epidemiologic nu au acces pe stadion.

• Este interzisă permiterea accesului în incinta stadionului a persoanelor care în
urma efectuării triajului epidemiologic sunt depistate cu o temperatura de peste
37,3 C.

• Echipele vor ajunge la stadion la ore diferite astfel: echipa gazda cu 75 de minute inaintea inceperii jocului iar echipa oaspete cu 90 de minute inaintea orei de start a jocului.

• Arbitrii vor călători separat la meci, se vor schimba pe rând în vestiar (atât înaintea meciului, cât şi după terminarea acestuia), şi vor evita să stea în spaţii închise mai mult decât este necesar (de ex. în vestiar).

• Brigada de arbitri va ajunge la stadion cu 100 minute înaintea începerii jocului, iar observatorul de arbitri şi delegatul de joc vor ajunge la stadion cu două ore înainte de fluierul de start.

• În vestiar, la ajungerea la stadion, vor intra doar jucătorii titulari. Jucătorii de rezervă vor merge direct pe suprafaţa de joc sau la propriile bănci de rezerve unde vor sta până la ieşirea jucătorilor titulari la încălzire (după aceea vor putea merge la vestiar pentru a se echipa).

• Jucătorii celor două echipe nu vor ieşi în acelaşi timp la „încălzire” şi se recomandă ieşirea acestora la o diferenţă de câteva minute, la fel ca şi întoarcerea la vestiar de pe teren la sfârşitul „încălzirii” sau la finalul jocului.

• Nu sunt recomandate şedinţele tehnico-tactice în vestiar decât dacă acestea sunt strict necesare. De preferat ca şedinţele tehnico-tactice să se desfaşoare înaintea sosirii la stadion, în spaţii deschise (aer liber) sau în săli/incinte unde se poate păstra distanţa de 2 metri intre participanţi.

• Arbitrii şi jucătorii vor păstra distanţa regulamentară pe perioada când jocul este întrerupt.

• Jucătorii nu vor mai da mâna cu adversarii şi arbitrii ca parte a protocolului premergător startului partidelor.

• Jucătorii nu vor fi însoţiţi de copii la ieşirea de la vestiare.

• Ieşirea de la vestiare a echipelor şi brigăzii de arbitri, pentru începerea jocului, nu se va face în acelaşi timp şi prin urmare nu va avea loc salutul comun către public. Brigada de arbitri va ieşi pe suprafaţa de joc cu 10 minute înaintea începerii jocului, iar jucătorii titulari ai celor două echipe vor ieşi astfel: echipa gazdă cu 8 minute înainte de începere, echipa oaspete cu 6 minute înainte de fluierul de start.

• Distanţa dintre persoanele de pe banca tehnică de cel puţin un metru trebuie constant menţinută. Aceasta va putea fi făcută prin adaugarea lângă banca tehnică, dacă este nevoie, a 6 scaune aşezate la respectiva distanţă. Astfel, persoanele de pe banca tehnică vor putea lăsa un scaun liber între ele.

• Toate persoanele vor purta mască de protecţie (exceptaţi sunt cei doi tehnicieni care dau indicaţii).

Întregul protocol publicat de FRF poate fi descărcat de AICI.

 

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns