Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

LIMPEZIREA GĂNDIRII

Meditația ne ajută să scăpăm de stresul cotidian

Meditația ne ajută să scăpăm de stresul cotidian
Meditația nu mai este ceva nou pentru foarte multe persoane. Sunt oameni care apelează la meditație în fiecare zi, indiferent de locul în care se află. Ce este meditația și la ce folosește ea?
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Foarte pe scurt, dacă ar fi să dăm o definiție, am spune că meditația ne ajută să scăpăm de gândurile de zi cu zi, de stresul cotidian, eliberând mintea de acestea și readucând starea de pace.

Limpezirea gândirii, conștientizarea momentelor vieții

Meditația este procesul care joacă un rol important în limpezirea gândirii, conștientizarea momentelor vieții, iar specialiștii ne spun că toate acestea se pot obține prin repetarea unei mantra. Pratic, pentru fiecare sentiment ce îl trăim creem o mantra corespunzătoare, devenim conștienți de ceea ce simțim. În cazul fiecărei experiențe trăite avem patru elemente asupra cărora ne îndreptăm atenția. Este vorba de corp, poziția lui, mișcările lui, sentimente cu senzațiile trăite în momentul când le simțim, gânduri, fie ele bune ori rele, ancorate în trecut sau dimpotrivă, în viitor, respectiv stare mentală, adică exact ce simțim emoțional.

Meditația în șezut sau în mers

Cum se face meditația? În cazul celei în șezut, specialiștii spun că e cel mai simplu mai ales pentru începători. Poziția mâinilor poate fi întinse spre genunchi, puse pe coapse sau suprapuse cu palmele în sus, vârfurile degetelor mari să se atingă și să fie ținute în poală. Spatele e recomandat să fie cât mai drept, dar cât mai confortabil. Ochii se recomandă să fie închiși. Practic observăm corpul în timp ce stăm nemișcați. Singura mișcare e dată de respirație. Ne concentrăm asupra a ceea ce simțim și repetăm procesul până durerea asupra căreia ne-am concentrat, de exemplu, dispare. Mintea se liniștește, instalăm starea de bucurie, trăim prezentul. Ne eliberăm de gândurile negative, iar stările de nervozitate și stres dispar.
Se poate face meditație și în mers. Parcurgând pe jos distanțe mari menținem musculatura în formă și obținem răbdare. Meditând în mers avem de-a face cu un proces dinamic, conștientizăm mișcarea picioarelor, repetând mantra chiar în momentul în care facem mișcarea lor.
Meditația ne ajută foarte mult să trăim prezentul, să ne eliberăm de trecut nu prin negarea lui, ci prin a-l înțelege, a desluși acțiunile întreprinse la momentele respective și a înțelege că atunci când am luat anumite decizii le-am considerat a fi cele mai potrivite. Tehnicile de meditație sunt mai multe, iar în zilele noastre există specialiști care ne învață cum să le punem în practică.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns