Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Ministerul Educaţiei semnalează umflarea mediei generale şi în judeţul Satu Mare

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Ministerul Educaţiei a constatat în 25 de judeţe, între care şi Satu Mare, respectiv în 59,52 la sută din totalul unităţilor de învăţământ, diferenţe între 2 şi 2,5 puncte între mediile mari din gimnaziu, şi cele mici obţinute de elevi la evaluarea naţională, în alte şase judeţe diferenţele fiind mult mai mari.

Acesta este motivul pentru care Ministerul Educaţiei a decis ca în media finală pentru admiterea în învăţământul liceal, ponderea mediei celor patru ani de gimnaziu să fie redusă la 25 la sută, de la 50 la sută cât a fost până în prezent.

Decizia a fost aprobată şi de sindicatele din educaţie şi asociaţiile de părinţi. Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora, se arată într-un comunicat primit de la ministerul Educaţiei.

Creşterea ponderii mediei de la evaluarea naţională la admiterea la liceu reprezintă o decizie bună şi corectă, consideră preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar, Mihaela Gună. “Sunt de acord, e o decizie bună. Este o variantă mult mai corectă”, a spus reprezentantul Federaţiei, scrie Agerpres.
Gună a precizat că reprezentanţii părinţilor au susţinut această măsură încă de la dezbaterea Legii Educaţiei Naţionale. “Evaluarea naţională este mult mai corectă decât mediile din timpul anilor de gimnaziu V-VIII. Toată perioada anilor V-VIII este o vânătoare de note. Se fac presiuni asupra cadrelor didactice de către părinţi. Şi cadrele didactice s-ar putea sau nu să pună în mod artificial notele, ţinând cont că e vorba de rezultatele copiilor pe care îi învaţă”, a spus Mihaela Gună.

Ministerul Educaţiei a precizat că această “ruptură” între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe, respectiv Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş, Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa.

În alte şase judeţe, respectiv Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin şi Olt, diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte, a mai arătat Ministerul Educaţiei. O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, se înregistrează în judeţele Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ, reprezentând 21,42 la sută din unităţile de învăţământ la nivel naţional.

“Numai Bucureştiul şi judeţul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Naţională, dar reprezintă doar 4,76 la sută din totalul judeţelor”, se mai arată în comunicatul citat.

Potrivit Ministerului Educaţiei, o situaţie îngrijorătoare o reprezintă şi faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Naţională, nu au reuşit să obţină minim 5. “O parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcţional. De asemenea, abandonul şcolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învăţământul gimnazial la cel liceal şi este direct proporţional cu eşecul şcolar înregistrat în urma Evaluării Naţionale”, a precizat Ministerul Educaţiei.

Toate unităţile de învăţământ unde diferenţele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate în mod constant, mai avertizează ministerul Educaţiei.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns