Image 1
Image 2

Ministrul Silaghi a semnat un protocol de colaborare cu ministrul transportului din Spania, Ana Maria Pastor Julian

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Ministrii Ana Maria Pastor Julian si Ovidiu Silaghi
Ministrii Ana Maria Pastor Julian si Ovidiu Silaghi

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii din România, Ovidiu Silaghi, a efectuat marţi o vizită oficială în Spania, pe durata căreia a avut o întrevedere, la Madrid, cu ministrul Dezvoltării si Transportului din Regatul Spaniei, Ana Maria Pastor Julian. 

 

Cei doi miniştri au semnat Protocolul de cooperare între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România şi Ministerul Lucrărilor Publice şi Transporturilor din Regatul Spaniei în domeniul transporturilor şi infrastructurii de transport, care are drept scop stimularea elaborării şi realizării unor proiecte şi/sau programe comune în domeniul transporturilor şi infrastructurii de transport, precum şi promovarea legăturilor şi a schimbului de experienţă şi bune practici pe problemele tehnice şi ştiinţifice rezultate din activitatea de cercetare în domeniul transporturilor. La întâlnirea oficială şi la semnarea acestui document a participat şi Crin Antonescu, preşedintele Senatului României, care se află şi el într-o vizită oficială în Spania, la invitaţia omologului său, Pio Garcia Escudero Marquez.

 

Spania ne sprijină în atragerea fondurilor europene

 

Autorităţile spaniole s-au angajat, alături de cele din România, să explice în comun Comisiei Europene că situaţia absorbţiei fondurilor europene s-a schimbat, după ce ministrul român al transporturilor şi infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a semnat, odată cu omologul său spaniol, Ana Pastor, un protocol de asistenţă bilaterală, cu prevederi ce se referă în special la absorbţia fondurilor europene, dată fiind experienţa Spaniei în atragerea acestora în proiecte de infrastructură.

În declaraţiile făcute la încheierea reuniunii de la Madrid, ministrul român al transporturilor a explicat că i-a prezentat Anei Pastor situaţia la zi a proiectelor de infrastructură din România, gradul de absorbţie a fondurilor europene şi activitatea companiilor spaniole care au investit în ţară. “Am primit sprijinul părţii spaniole pentru a urmări gradul de absorbţie a fondurilor europene şi a explica în faţa Comisiei că situaţia este diferită”, a declarat Silaghi.

În context, ministrul Silaghi a mai spus şi că “ne aflăm în perioada de presuspendare a fondurilor europene pentru corectarea perioadei 2009-2011, şi avem două luni la dispoziţie să luăm măsurile necesare pentru încadrarea în normele cerute. Şi le vom lua”.

 

Schimb de experienţă în domeniul transporturilor

 

Miercuri, 31 octombrie a avut loc o primă reuniune bilaterală, potrivit prevederilor protocolului, între un responsabil al CFR Infrastructură şi reprezentantul companiei feroviare spaniole, Renfe.

Potrivit informaţiilor furnizate de Ministerul spaniol al Dezvoltării, obiectivul acestei colaborări dintre cele două ţări urmăreşte schimbul de experienţe, bune practici, rezultate ale cercetărilor, precum şi dezvoltarea comună de programe, în toate domeniile legate de transport şi infrastructura de transport. Colaborarea dintre cele două părţi poate privi orice temă legată de planificarea, construcţia, conservarea şi exploatarea infrastructurilor din toate mijloacele de transport.

 

Ovidiu Silaghi: Vrem sa profitam de experienta lor

 

Ministrul Transporturilor Ovidiu Silaghi a declarant pentru Informatia TV ca acest protocol are drept scop stimularea elaborării şi realizării unor proiecte şi programe comune în domeniul transporturilor şi infrastructurii de transport.

“Avem in vedere o buna colaborare in atragerea fondurilor europene pentru ca este capitolul la care suntem deficitari. Spania are o buna experienta in atragerea de fonduri europene, gradul de absorbtie 110% demonstreaza ca stiu sa faca proiecte, stiu care sunt punctele tari si cele slabe. Schimbul de specialisti este important pentru a putea face fata absorbtiei fondurilor europene. Vorbim in total de 5,1 miliarde de euro din care 1 miliard este contributia partii romane. Vrem sa profitam de experienta lor fiind si un exemplu de buna practica. Daca au reusit ei vrem sa reusim si noi. Ei au in constructie acuma trenurile de mare viteza, unde noi vom demara studii de fezabilitate. Este vorba despre acele trenuri care circula cu peste 210 km la ora. Este vizata si infrastructura maritima pentru ca dansii au experienta in acest domeniu”, a declarat Ovidiu Silaghi.

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*