type
Image 1
Image 2

CONTROALE ÎN ȚARĂ

Nereguli găsite de Protecția Consumatorilor la încălțăminte

Nereguli găsite de Protecția Consumatorilor la încălțăminte
Un număr de 322 de operatori economici care comercializează articole de încălţăminte au fost depistaţi cu diferite abateri, în urma unor controale realizate...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

… la nivelul întregii ţări, fiind aplicate 245 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 835.000 lei şi oprite definitiv de la comercializare peste 6.000 de produse. Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), remis Agerpres, comisarii ANPC au derulat în perioada 22 – 26 aprilie 2024, o serie de acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale la comercializarea articolelor de încălţăminte, inclusiv la comerţul online.

 

În ce priveşte vânzarea directă, au fost controlaţi 353 de operatori economici, dintre care 322 au fost depistaţi cu abateri. Au fost verificate produse în valoare de circa 5,4 milioane, iar cele cu nereguli au fost în valoare de 1,4 milioane lei.

 

Comisarii ANPC au dat și 121 de avertismente, au oprit definitiv de la comercializare peste 6.000 de produse, iar temporar aproximativ 28.000 de diferite produse, pentru deficienţe de informare.

 

Principalele abateri de la legislaţie au fost legate de nerespectarea regulilor de etichetare, mai exact: etichetele nu au cuprins informaţii referitoare la cele trei părţi componente ale articolelor de încălţăminte precum şi compoziţia materialelor utilizate la producerea principalelor componente ale încălţămintei; încălţămintea nu a avut pictogramele care reprezintă cele 3 părţi componente ale încălţămintei, respectiv: faţă, căptuşeală şi acoperiş de branţ, talpă exterioară; încălţămintea nu a avut pictogramele corespunzătoare materialelor utilizate la producerea articolelor de încălţăminte, şi anume: piei cu faţă naturală, piei cu faţă corectată, materiale textile şi alte materiale.

 

Privind etichetarea, informaţiile privind materialul clasificat nu au fost afişate pe cel puţin unul dintre articolele de încălţăminte al fiecărei perechi (afişare care se realizează prin imprimare, lipire, ştanţare sau ataşarea unei etichete); etichetele nu au fost vizibile/bine aplicate şi accesibile, astfel încât să nu inducă în eroare consumatorul, iar pictogramele nu au fost suficient de mari, pentru ca informaţiile conţinute de acestea să fie uşor de înţeles.

 

Totodată, unii operatori economici nu au respectat regimul promoţiilor, nefiind îndeplinite condiţiile legale referitoare la: comparaţiile care se referă la o ofertă specială, care trebuie să indice, în mod clar şi neechivoc, data la care încetează oferta sau, dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil, data de începere a perioadei în care se aplică preţul special sau alte condiţii specifice, dacă oferta specială nu a început încă precum şi afişarea preţului produselor. În ceea ce priveşte vânzarea online, au fost controlaţi 10 operatori economici, dintre care 4 au fost depistaţi cu diferite abateri.

magazin online de aer conditionat si sisteme de climatizare
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*