Cumpărătorii online din România nu mai sunt obligaţi să returneze produsul în ambalajul original, iar firmele care impun o astfel de condiţie pot fi sancţionate dacă le cer acest lucru. Cei care au cumpărat măcar o dată online sigur au văzut această precizare undeva pe site-ul respectiv, fie în pagina de “Termeni şi condiţii”, fie în cea de condiţii de retur< “Produsul se returnează numai în ambalajul original”.
Până acum, această prevedere era ilegală doar conform interpretării legislaţiei şi prin practica Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. În 30 octombrie 2015, un nou act normativ (Legea 249/2015 care a abrogat HG 621/2005), clarifică lucrurile şi totodată prevede amenzi semnificative dacă magazinele vor cere ambalajul original înapoi.
Potrivit noii Legi 249/2015< “Art. 16, punctul 8 – Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrare a ambalajului.”
Legea se adresează mai mult companiilor producătoare de ambalaje, dar articolul 16 este în mod clar adresat magazinelor şi este complet în favoarea cumpărătorilor online şi offline.
Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 15.000 la 25.000 de lei.
Fii primul care comentează