Comisia Europeană a anunțat implementarea unor noi reglementări europene pentru publicitatea cu caracter politic, care intră în vigoare marți, accentuând transparența și restricțiile privind publicul-țintă. Aceste norme impun ca materialele publicitare politice să fie explicit marcate, dezvăluind sursa finanțării, legătura cu procesele electorale sau legislative și detaliile vizării audienței specifice. Va exista, de asemenea, un mecanism de semnalare pentru conținut problematic și un registru pentru reclamele online cu caracter politic.
Regulamentul aduce restricții suplimentare asupra utilizării datelor personale și interzice sponsorizarea din afara UE a publicităților politice în perioada pre-electorală, protejând astfel procesele democratice europene de interferențe externe. Věra Jourová, vicepreședintele pentru valori și transparență, subliniază că aceste măsuri vor facilita pentru alegători identificarea surselor de publicitate plătită și a modalităților de țintire, oferind o mai bună protecție împotriva ingerințelor străine. Aceste norme se vor aplica pentru toate alegerile viitoare, inclusiv alegerile parlamentare europene din 2024, și vor obliga furnizorii de servicii să asigure transparența publicității politice în UE, cu cerințe detaliate de transparență și protecția datelor ce vor fi complet implementate până în octombrie 2025.
Fii primul care comentează