Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Parohiile sunt învăţate pas cu pas cum să îşi creeze pagină de Facebook

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

De curând a fost lansat un proiect editorial intitulat “Biserica online” care prezintă un set de bune practici privind comportamentul pe reţelele de socializare care să folosească parohiilor pentru o mai bună comunicare cu enoriaşii în mediul online. Proiectul este iniţiat de Centrul de presă Basilica al Patriarhiei Române şi are ca punct de pornire o realitate a societăţii româneşti, anume faptul că mediul online a devenit în ultimii ani un spaţiu în care românii petrec foarte mult timp.

Conform statisticilor timpul petrecut în mediul virtual a crescut de la 4 ore pe zi în 2017 la circa 6 ore zilnic pentru anul în curs. De asemenea, s-a constatat că 75% din populaţia României are acces la internet şi că reţelele de socializare au devenit pentru mulţi dintre oameni “a doua casă”, nemaivorbind de faptul că 10 milioane de români aveau cont de Facebook la începutul acestui an.

De altfel, în ultimii ani Patriarhia Română a încurajat preoţii să fie activi în mediul online, respectiv să aibă activitate misionară şi pe reţelele de socializare.

Acest lucru a dat posibilitatea parohiilor de a-şi crea propriile pagini pe Facebook în cadrul cărora expun comunităţii pe care o deservesc activităţile pe care le derulează, pornind de la proiecte dedicate copiilor, acţiuni caritabile, inclusiv programul liturgic cu ocazia sărbătorilor de peste an şi nu numai. Sunt parohii care s-au adaptat uşor şi au înţeles rolul comunicării prin intermediul internetului, în timp ce altele sunt total absente din mediul online.

Proiectul “Biserici online” îşi propune, după cum subliniază iniţiatorii, un set de reguli după care să se ghideze în alcătuirea şi gestionarea paginii de Facebook astfel încât să reflecte în cel mai fidel mod cu putinţă misiunea pe care Biserica este chemată să o desfăşoare în mediul online. Regulile prevăd printre altele elemente tehnice atât pentru parohiile din mediul urban cât şi cel rural, pornind de la denumirea parohiei, a hramului, datelor de contact, fotografiei de profil etc. De asemenea, parohiile sunt îndemnate să ofere pe pagina de Facebook şi informaţii adiacente cum ar fi de exemplu un scurt istoric al parohiei, protopopiatul din care face parte, eparhia şi episcopul cu binecuvântarea căruia funcţionează parohia.

Pagina parohială de Facebook să fie centrată pe întreaga comunitate

În setul de bune practici sunt făcute precizări pornind de la numărul de postări zilnice recomandat, timpul optim pentru postări, distribuirile unor materiale, citarea surselor, a autorului fotografiilor, materialelor video etc. “În ceea ce priveşte calitatea conţinutului de pe pagina parohiei, indiferent de tipul de postare, nu uita respectul pe care îl porţi publicului ţintă, dar şi instituţiei pe care o reprezintă!

În spiritul înţelegerii Bisericii ca organism viu format din toţi membrii săi, vă recomandăm ca pagina parohială de Facebook să nu fie centrată pe preot, ci în special pe credincioşi, pe întreaga comunitate”, se arată în documentul citat.

Aşadar, iată încă un pas important în care Biserica se adaptează cerinţelor vremii pentru a fi aproape de credincioşi şi în acest mod, de a răspunde unor nevoi reale de comunicare rapidă, utilă, în folosul comunităţii, însă fără a neglija desigur rolul primordial pe care îl are.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Sfantul Lazar

Sfântul Lazăr (sec. I)

Asculta acest articol Evanghelia Sfântului Ioan istoriseşte în capitolul XI despre învierea minunată a lui Lazăr, fratele surorilor Marta şi