
Tot mai des consumatorii romăni caută să citească de pe etichete informaţiile scrise pe ambalajele produselor alimentare pe care le consumă. Interesul încă nu este suficient de mare în acest sens, spre deosebire al celor vest-europeni.
De cele mai multe ori primează preţul şi nu conţinutul. În Europa de Vest lucrurile stau cu totul altfel. Consumatorii europeni în proporţie de aproape 90% doresc să cunoască trasabilitatea alimentelor consumate.
Cele de mai sus sunt subliniate de un studiu realizat în Suedia, Franţa, Polonia şi Austria. Obiectivul studiului a fost testarea interesului consumatorilor faţă de informaţiile înscrise pe etichetă, în special cu privire la ţara de provenienţă a alimentelor.
Rezultatele sunt suprinzătoare. Doar 10% din cei intervievaţi se mulţumesc cu a cunoaşte dacă produsele sunt cu indicaţie “EU” (din Europa) sau “non – EU”.
Organismele europene vor decide în acest an asupra regulilor obligatorii privind etichetarea produselor cu privire la origine. Ţara de origine a alimentelor este din ce în ce mai importantă şi pentru consumatorii romăni.
Rezultatele studiului menţionat mai sus au fost prezentate zilele trecute la Bruxelles de către Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC).
Fii primul care comentează